kayaker** Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 Har fått "låna" en applikation som studieobjekt i VS, C#, .NET. Det är ju alltså inte jag som utvecklat den. När jag försöker öppna projektet i VS får jag meddelandet: "Visual Studio .NET cannot create or open the application because the current user account is not a member of the VS Developers group on the Web server computer". Andra applikationer går att öppna/köra. Har gett fullständiga rättigheter till VS Developers i mappen där allt ligger (och gett fullständiga rättigheter till alla också för den delen...). Har försökt ställa om rättigheterna i IIS - anonym åtkomst är tillåten i den virtuella katalogen. Är inloggad som administratör. Vad är fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pudenda Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 Du måste lägga till Dig själv (din användare) i gruppen VS Developers Link to comment Share on other sites More sharing options...
kayaker** Posted January 24, 2005 Author Share Posted January 24, 2005 Tack, det funkar nu. Hygglo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.