Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD-läsare/brännare försvann!


KungSooLo

Rekommendera Poster

Installerade NERO eftersom de hade fler funktioner än NTI CD MAKER 2000. Men de skulle jag aldrig ha gjort eftersom då försvann både CD/DVD-läsaren och CD-brännaren. Så nu kan ja inte läsa några CD/DVD-skivor alls. Jag har provat att avinstallera dem o sen installera dem igen. Men vid installationen säger den att installationen inte gick bra på grund av att registret är skadat eller nåt sånt. Har kört REGCLEAN för att lösa de men de gjorde ingen skillnad. Självklart har jag avinstallerat NERO! Det är säkert sprättlätt att fixa, men jag vet inte hur man gör... Så om någon vet hur jag ska lösa detta är jag mycket tacksam! Det är lite bråttom eftersom detta har skett på 2 (!!) datorer o både behöver fromateras om...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen miljoners tack! Det löste det! tack! Tog mig 1 minut o lösa med den hjälpen. Har klurar på detta i minst 1 år, men nu är löst! Supertack!!

PS: Använde metod 1 som fanns på länken DS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag testade Upperfilters - LowerFilters-metoden så kom mina enheter tillbaka på båda mina datorer. På den ena står det att cd-brännaren är en vanlig cd-läsare men det går att bränna cd-skivor ändå. På den andra datorn står det samma sak, att det är en vanlig CD-enhet och det går inte att bränna några skivor. Jag provade att intesallerade om drivrutinerna för brännaren men det gjode ingen skillnad. Förutom att DVD-skivorna inte längre startar automatiskt. Varför förstår inte datorn att det är en brännare? Hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...