Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Komplett - IDG - We get it


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

på dina tidigare inlägg i diverse trådar kan man sluta sig till att du måste vara så långt åt vänster man någonsin kan tänka sig

 

Tack, det tar jag som en komplimang!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, "problemet" är bara att det kostar att driva något på nätet...

 

När det gäller eforum skulle jag inte ha något emot att betala ett par tior i månaden.

Ett problem är väl kanske att många skulle dra sig för att komma till forumet och ställa frågor om det kostade pengar, så forumet skulle väl självdö om det kostade att bli medlem.

Men någon form av pluskonto på eforum kunde kanske vara en idé, om man betalade en slant så slapp man reklamen plus att man får någon extra funktion som inte ickebetalande medlemmar har.

Typ en eforum-tshirt på köpet (hur gick det med den idén förresten)?

[inlägget ändrat 2005-01-24 14:04:02 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att mina prenumerationer på IDG-tidningar även de hjälper till att betala lite av driften...

Men jag håller med, det är inte helt lätt att säga att annonser är fel på Eforum. Men man (läs IDG) måste som ansvarig också vara lyhörd för användarnas förväntningar/krav på forumet. Om deras annonsering får besäkare att välja bort Eforum och besöksantalet sjunker så kommer ingen vara villig att annonsera heller. Klassiskt fall av ge-och-ta-förhållande mellan IDG/annonsörer och besökare/användare.

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(hur gick det med den idén förresten)?
Vi fastnade på att någon var tvungen att vektorisera eforum-logotypen... :(

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cluster skrev:

 

Så bra då...

Är det bara hos mig, eller upplever alla att högerspalten med Mina favoriter, Obesvarade, Hetaste och Topp xxx laddas in långsamt numer. Tar några extra sekunder.

Se bifogad bild.

 

[bild bifogad 2005-01-26 18:12:31 av Maratonmannen]

670811_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

högerspalten med Mina favoriter, Obesvarade, Hetaste och Topp xxx laddas in långsamt numer. Tar några extra sekunder.
I IE tar det lite längre tid (men inte sekunder), i FF lika snabbt som alltid! :thumbsup:

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I IE tar det lite längre tid (men inte sekunder)

Två sekunder tar det. Hinner lätt trycka Alt + PrtScn.

Testade med att ta bort editeringen i hosts filen och då gick det snabbare med högerspalten, men en viss eftersläpning mot huvudsidan. Sedan reklamen återinfördes laddas sidan in långsammare än utan reklam.

Detta har varit uppe några gånger tidigare. Senast blev det så starka reaktioner, att reklamen togs bort.

Som det är nu är det i segaste laget. :thumbsdown:

 

Bort med reklamen.

 

[inlägget ändrat 2005-01-26 19:54:25 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... låter ju inte kul alls!

Har (tyvärr) inget bättre förslag just nu än att be dig att åtminstonde ge eldräven en chans. Vem vet, du kanske gllar det...;) (glöm inte Ad-Block plugin: http://adblock.mozdev.org)

 

Jag vet, "den här typen av svar undanbedes" generellt sett. Jag håller med i sak. Att be någon byta applikation för att komma åt ett problem istället för att lösa problemet är egentligen ingen lösning. Men samtidigt så tycker jag att man bör ge alternativen en chans.

 

Vidare anser jag att IDG nu måste bli lite mer lyhörda för användarnas uppfattning av tjänsten. Om klippor som Maratonmannen och Anjuna t.ex. (och andra av deras kaliber) skulle få för sig att de fått nog och lämnar Eforum pga reklamen så är det en förlust. Att tappa uppskattade skribenter sänker kvaliten på forumet vilket leder till att färre besökare får bra svar, detta medför att färre besökare söker sig hit och att tillströmningen av nya besökare minskar. I förlängningen gör det Eforum till en mindre attraktiv annonsplats. Så om IDG inte uppmärksammar detta så kan det gå så illa att de "helt plötsligt" inser att de varken har besökare eller annonsörer.

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

[inlägget ändrat 2005-01-26 21:23:00 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, lite reklam av det slaget gör väl ingen skada.

 

 

IDG är ett kommersiellt företag, låt dem åtminstone dra in lite pengar via eforum.

 

Så länge reklamen är tyst och håller sig på sin plats klagar inte jag.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupps!

 

Någon som minns telenordias reklam på idgs förstasida?? En helskärmspopup med någon hemsk flashanimation som man var tvungen att klicka på innan man kom vidare till idg.se?

 

Lagom med reklam har jag inget emot. Det är lite färgglatt. ;)

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IDG är ett kommersiellt företag, låt dem åtminstone dra in lite pengar via eforum.
Klart att IDG måste kunna ha annonser även på Eforum, det har jag aldrig sagt någonting om. Det diskusssionen handlar om är, trodde jag, är hur annonseringen påverkar användandet av tjänsten. Viss annonsering är såväl oundviklig (?) och ibland t.o.m informativ.

 

Så länge reklamen är tyst och håller sig på sin plats klagar inte jag.
Exakt min poäng. Det innebär ju dock att IDG, som jag tidigare påpekat, på något sätt måste ta reda på hur deras annonseringsstrategi uppfattas av användarna.

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

ja, nu är den reklamen i nederkant borta för mig också.

 

Med Firefox och flera tabbar uppe tog flash-reklamen upp en märkbar del av processorn uppmärksamhet, som max såg jag ett medel för Firefox innan reklamspärr på 60-70% belastning av processorn. Nu med reklamspärr ligger det snarare omkring 0% (momentant 5%) bortsett från när den laddar en ny sida. 60-70% var alltså under tiden som jag exempelvis skrev ett inlägg likt detta.

 

Nä, usch, blä.

 

Trist.

 

 

Ed: Fast kanske jag bara ska ladda hem en flashblockare...

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2005-02-06 13:56:11 av Monshi]

StAvfeL fixade

[inlägget ändrat 2005-02-06 14:12:12 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...