Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Anjuna Moon

Komplett - IDG - We get it

Rekommendera Poster

Anjuna Moon

Det finns en gräns för vad ni kan göra på IDG. Nu har ni lagt reklamen så att jag är tveksam till att orka med det längre. TA BORT SKITEN!

Lägg hellre då tillbaka bannern längst upp som ni hade förut, men inte i högerkolumnen på det här sättet. Inte acceptabelt!

EDIT: Efter en till titt - bort bort bort!!!!!!!

[inlägget ändrat 2005-01-24 03:04:22 av Anjuna Moon]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lizardKng

Vilken reklam?

(Firefox + Proxomitron)

En liten rad med Lexicon och en med Komplett kan man ju ta :-)

[Edit]

Proxomitron är duktig på att filtrera bort saker man varken vill se eller ladda ner, som synes ;-)

http://www.proxomitron.info/

[inlägget ändrat 2005-01-24 03:59:53 av lizardKng]

669605_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
TicoRoman

Jag tycker också att den annonsen är på ett störande ställe. Det "styckar upp" Eforums layout...

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lizardKng

Testa Proxomitron säger jag bara om ni inte gillar reklam på webplatser! Då kan ni bestämma själva vilken reklam ni vill se och slipper den reklam ni inte vill se.

Men det är klart, man måste ju installera Proxomitron och dessutom konfigurera webläsaren att gå genom en lokal proxy ;-)

[Edit]

Det är mycket enklare att filtrera fram sin egen web-vardag än att få alla webplatser man besöker att uppföra sig precis som man själv vill! ;-)

Vad jag menar är - det finns ju många viljor runt en webplats som används av många - alla kan inte bli glada. Med ett personligt filter kan man se till att man själv blir glad!

[inlägget ändrat 2005-01-24 04:28:53 av lizardKng]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lizardKng

Kör ni alltid helt utan filter? Jösses vad reklam ni måste få se dagarna i ända!

Det är ju så otroligt enkelt att filtrera bort nästan all reklam, varför gör ni inte det om ni tycker så illa om den?

Jag trodde nog i min enfald att alla "rävar" gjorde så numera ;-)

*undrar*

Om man besitter en viss kunskap så är ju lidandet på nåt sätt självförvållat om man då inte gör nåt åt det :-)

[inlägget ändrat 2005-01-24 05:04:15 av lizardKng]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
TicoRoman

Jag använder ZoneAlarm brandvägg som stoppar reklam. Jag avaktiverade dock den funktionen för några dagar sedan, eftersom det även effektivt lyckades gömma reklam på en webbplats (min) där jag behövde se reklamen. Den tycks stoppa allt som är av storleken 468x60 och andra banner-storlekar... ZA alltså.

_________

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Anjuna Moon
Om man besitter en viss kunskap så är ju lidandet på nåt sätt självförvållat om man då inte gör nåt åt det :-)

Jaja, vem sa att jag besatt kunskap...bara lite avreaktion. Stäng tråden tack, det fanns ingen vettig mening av mig att starta den.

EDIT: Förlåt IDG ;)

[inlägget ändrat 2005-01-24 06:16:26 av Anjuna Moon]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fhe

Jag kör med rätt selektiv Adblock. Jag tycker IDG förtjänar att visa mig reklam eforum men i just fallet komplett så stängde jag av eländet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Avicii
Proxomitron är duktig på att filtrera bort saker man varken vill se eller ladda ner, som synes ;-)

Har installerat Proxomitron, men inte enkelt att konfigurera. Lyckas inte få bort den mycket störande reklamen på Eforum. Tips?

En annons som inte skiftar kan jag stå ut med, men inte dessa Komplett.

Jag har några GMail-inbjudningar kvar att erbjuda. Skicka namn och e-postadress om intresse finnes.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lizardKng
Jaja, vem sa att jag besatt kunskap...

En vild gissning :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lizardKng

Det finns en massa olika filter att aktivera, jag brukar testa en bunt av dem för att se vad de gör.

En dag ska jag få tid att skriva egna filter. Lite halvkryptiskt ser ju syntaxen ut men men...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hakinger
Har installerat Proxomitron, men inte enkelt att konfigurera. Lyckas inte få bort den mycket störande reklamen på Eforum. Tips?

Du har väl Adblock-extension till Firefox?

Man får visserligen träna Adblock blocka vissa annonser.

Jag märkte att jag inte behövde Proxomitron sen jag började använda Firefox och adblock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Avicii
Du har väl Adblock-extension till Firefox?

Ingen eldräv här inte. För mig gäller IE.

Min lösning tills den störande annonsering upphör, är att inte visa hela sidan, utan jag "klipper" vid annonsen och Mina favoriter. Priset för detta är att jag missar översta inlägget. Bara att trycka F5 så uppdateras sidan, utan att annonsen visas.

[inlägget ändrat 2005-01-24 11:21:59 av Maratonmannen]

[bild bifogad 2005-01-24 11:22:13 av Maratonmannen]

669669_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hakinger
Ingen eldräv här inte. För mig gäller IE

Ah..jag blev lite förvirrad och fick för mig att du använde FF av nån anledning :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cluster

Om du inte vill använda FF och dess suveräna Ad-Block så kan du prova att lägga till en post i HOSTS-filen (typ c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts) som "spärrar" annonsörerna.

127.0.0.1   a.as-eu.falkag.net

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hakinger

Jag undrar varför man inte har textannonser som på denna sida?

http://www.neowin.net/comments.php?id=26813&category=main

Dom stör inte ett dugg och (iaf jag) kollar igenom dom ifall det finns nåt intressant, och så går dom inte att blocka heller (tror jag, men eftersom dom inte stör på nåt sätt så finns det ju inget behov)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Avicii
...prova att lägga till en post i HOSTS-filen (typ c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts) som "spärrar" annonsörerna.

Funkar bra. Inga annonser och jag kan fortsätta med Eforum.

Tack! :thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cluster
Funkar bra. Inga annonser och jag kan fortsätta med Eforum.

Så bra då, vore en stor förlust (för oss alla) annars :)

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alexander Lund

Jag tycker detta är en intressant diskussion. Spärra annonser som betalar forumet eftersom vi gillar forumet och besöker det. Jag använder själv adware under FF. Men kommer detta slå tillbaka på oss är frågan. Om ingen ser annonseran kommer ju ingen vilja annonsera och då kommer ju inte eforum finnas mer, eller? Detta är ju iofs samma diskusion som piratkopiering, TIVOboxar samt den nya grejen med att plocka bort reklam ur radion...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fhe
Om ingen ser annonseran kommer ju ingen vilja annonsera och då kommer ju inte eforum finnas mer

De flesta kommer nog inte att blockera dagens reklam.

För något år sedan började det bli ohållbart mycket popup-reklam på nätet, för att visa sitt missnöje så började de flesta browsers blockera popups som inte var relaterade till något användaren klickat på och idag är popup-reklamen inte lika störande längre, helt enkelt för att annonsörerna insåg att det var rätt korkat att hoppa upp framför ansiktet på besökaren och skrika ut sitt budskap.

Vissa TV-kanaler har rimligt mycket reklam och jag känner flera som t.om planerar sitt TV-tittande efter det. Man kanske utnyttjar reklampausen till att gå på muggen, hämta en kanna te eller nåt annat. Om det däremot vore reklamavbrott var 5:e minut skulle nog fler vara intresserade av spola förbi den (genom att köpa någon PVR med timeshift-möjlighet).

Så länge inte reklamen stör så är jag övertygad om att majoriteten accepterar den, att blockera störande reklam är imho bara ett bättre sätt att utöva konsumentmakt än att fly stället.

Men du har nog rätt, i grund och botten är det säkert samma argument för någon form av civil olydnad som används för att rättfärdiga piratkopiering och biljettfusk i kollektivtrafiken.

[inlägget ändrat 2005-01-24 12:57:32 av fhe]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hakinger
Jag tycker detta är en intressant diskussion. Spärra annonser som betalar forumet eftersom vi gillar forumet och besöker det. Jag använder själv adware under FF. Men kommer detta slå tillbaka på oss är frågan. Om ingen ser annonseran kommer ju ingen vilja annonsera och då kommer ju inte eforum finnas mer, eller?

Jag tror att det finns tillräckligt många som inte blockar annonser, dom flesta orkar inte engagera sig. Dom kanske inte besöker forumet lika ofta? Själv så undvek jag platser med för mycket (störande) annonser (tills jag kom på hur man undviker dom)

Men visst finns det en risk att forumet stängs ner om alltför många börjar blocka, men IDG och andra som visar annonser kan välja hur störande annonser dom vill visa. Just nu verkar dom vara i händerna på olika beteendevetare som kör på enligt det gamla tvättmedelskonceptet att försöka hjärntvätta folk enligt principen: all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Och det funkar ju i tv-reklamen iaf. Oavsett vad folk tycker om meningslös reklam så kommer dom ihåg, mer eller mindre undermedvetet, varumärket i en valsituation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SYS64738
kan du prova att lägga till en post i HOSTS-filen

Så brukar jag göra.

Ett tips är att köra en lokal liten httpserver på 127.0.0.1 som visar en bild eller något istället för "Action Cancelled" eller "sidan kan inte visas", det ser trevligare ut då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SYS64738
Om ingen ser annonseran kommer ju ingen vilja annonsera och då kommer ju inte eforum finnas mer, eller?

Shit happens. ;)

Allvarligt talat så behöver inte det vara en förändring till det sämre, en avkommersialisering av internet skulle nog göra många glada.

Så att det blir som början igen kring 94-95 då huvudsyftet med webben var att sprida information och hämta in kunskap, nuförtiden verkar det mest vara gjort för att sälja reklamplats och prylar.

Att eforum även försvinner då är ju en tråkig biverkning, men dom kanske kan hitta andra finansieringsmöjligheter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Meme
en avkommersialisering av internet skulle nog göra många glada.

Möjligtvis den lilla minoritet i samhället du tillhör SYS64738, på dina tidigare inlägg i diverse trådar kan man sluta sig till att du måste vara så långt åt vänster man någonsin kan tänka sig.

Påd en tiden du pratar om var det universisteten som betalade det mesta på internet, både teknik och innehåll, till stor del skattefinansierat med andra ord.

[inlägget ändrat 2005-01-24 13:28:20 av Meme]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
TicoRoman
avkommersialisering av internet skulle nog göra många glada.
Ja, "problemet" är bara att det kostar att driva något på nätet...

_________

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...