Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Överklocka CPU'n? Hittar inga "switchar"

VanDamage

Recommended Posts

Jag har läst lite här o där om hur man ska överklocka sin processor, men jag har inte kunnat göra det! Jag har letat efter dom där "switcharna" på moderkortet som man ska ställa in lite, men dom finns inte eller så kan jag inte hitta dom.

Mitt moderkort är en rätt så gammal en; Intel TX 133-290. Och min CPU är en AMD-k6 mmx 200 mhz.

Kan någon datorkunning hjälpa mig med detta?

Tack i förhand!

Njaaae jag kollade lite, men fattade inte så mycket eftersom jag inte är så "bra kompis" med BIOS precis :)

kan du hjälpa mig lite på vägen? typ vilka ställen ska man gå in på i BIOS osv (typ CMOS-settings osv)

Om ditt moderkort är gammalt så är det troligen inte i BIOS du ska leta, såndana fineser (som att överklocka i BIOS) är ganska nymodiga saker.

Om moderkortet som sagt är gammalt så kan det vara svårt att lokalisera vilka jumpers som ställer multipel/busshastiget. Det bästa är om du kan få tag på en manual till ditt kort, där står det garanterat precis vilka inställningar som gäller, om det nu överhuvudettaget går att klocka upp den. Du kanske redan kör på ditt moderkorts maxfart!

OM det går så står det ngt typ "CPU settings" eller ngt liknande när du kommer in i Bios. Är du säker på att moderkortet heter Intel TX 133-290 ? När man söker efter det så får man inge träffar.

// NIklas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...