Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Processor eller 3d?


VanDamage

Rekommendera Poster

Det är så att jag har 200 mhz amd k-6 processor, och 64 mb ram. Ram'en räcker för mig, men processorn är lite "sådär". Men det jag mest behöver är en 3daccelerator, och jag har hittat en bra för 800 spänn på 12 mb (Voodoo 2 Evil King), och jag tänker köpa den.

Men jag skulle hellre köpa en ny CPU på 500 mhz för 800 spänn, men grejen är att jag måste köpa nytt moderkort också, och det kostar ungefär 1000 extra. Och om det ska vara en ATX-typ så måste jag också köpa en ATX-låda, vilket blir 500 extra.

Och den STORA grejen är; jag ska köpa en helt ny dator inom ett halvår, så är det inte mer värt för MIG att jag köper 3d-kortet istället? Den kan ju underhålla mig i ett halvår till.

Eller vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Jatko

helt klart.. det finns gränser då man gör bäst i att byta ut allting, men eftersom

du fått ett bra pris på 3d-kortet så är det klart värt att köpa det för stunden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christer1234

Ett 3dkort i all ära. Men det gör inga underverk om inte processorn orkar med. Och en k-6 200 Mhz är i minsta laget. De flesta nya spel har ganska avancerad fysik och/eller ai. Och de (gamla) spel som din processor klarar av att mata ett ev. 3dkort klarar sig bra utan kort ändå. Som t.ex. quake2 och quake.

 

Jag tycker du ska spara pengarna, antingen till sommarnöjen eller till extra krut till din nya dator. Trots allt så är 800 för ett voodoo2 ganska mycket!!

 

Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Svårt, men ändå inte. Jag skulle inte slänga mer pengar på den burken. 800 spänn för ett Voodoo2 är DYRT. Jag köpte ett för 400:- för ett år sedan! Spara på pengarna och bjud på lite extra i nya burken i stället. Det kommer du inte att ångra..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...