Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CMD hacking i lokala nätverk


Gunzer

Rekommendera Poster

Hej...

 

Jag och några kompisar hade tänkt att ha ett 1.5 veckors LAN till nästa helg och då skulle det va kul att kunna lite "hacking" kommandon i CMD.

Skulle vara tacksam om någon kunde komma med lite tips. Eller finns det något roligt program som inte är för taskigt? (t.ex. byte av bakgrundsbild och liknande).

 

OBS! Inga tips som skrotar kompisarnas dator tack ;)

 

 

(Förlåt om detta inlägget inte är i rätt kategori)

 

 

/Gunzer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PING och TELNET är mina favoriter.

NETSTAT är min ;)

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Kortelainen

Lite tips med commands.. men vad gör dem? skrev lite i cmd ex ping

och fick upp massa saker men jag fattar inte vad jag kan göra med det? är helt ny i CMD så hjälp från grunden vore fint=)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

tjeena

 

 

 

du kan testa med att gå in i CMD och skriva "net send * you are hacked!"

 

 

 

//Fille Den lilla Killen du vet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

jao... du ville ha hjälp från grunden... cmd är som du kanske vet en förkortning för "kommandotolken". i detta fönster är det tänkt att du ska skriva in olika kommandon för att få din dator att göra saker. för att komma igång kan man skriva "help" vilket resulterar i att du får upp ett simpelt urval av andvändbara kommandon. i denna lista kan du välja något och skriva det, följt av "enter". du kommer då in på detta kommando, och ett syntax bör visas. om du då till exempel gick in på NET först och sedan bestämmer dig för att där andvända funktionen SEND skriver du helt enkelt NET SEND . när du är inne på detta kommer ett syntax att visas, och detta andvänder du som mall för nästa kommando.

 

det lättaste är att först skriva HELP och sedan bara leta sig vidare. med kommandotolken kan du göra allt från att konfigurera nätverk till att flytta filer på hårdisken. du kan kolla vilka komponenter som sitter i din dator, det mesta är möjligt. hoppas detta hjälpte... jag är inte så duktig på de där med cmd, men jag har skrivit lite allmänt om det. lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...