Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Valfri sida med SSI


Hans

Rekommendera Poster

Jag har behov att kunna infoga en valfri sida i en annan. Tanken är att om jag länkar till sida.asp?in=infoga.asp så ska jag på sidan sida.asp infoga infoga.asp med hjälp av SSI. Problemet är att jag inte får det att funka, vet inte hur jag ska kunna inkludera variabeln som innehåller infoga.asp i SSI-instruktionen. Nån som har en lösning?

 

Tack på förhand

 

HB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att försöka infoga asp i en include (vilket inte går) så lägger du följande kod på samma ställe:

[MÄRK]<%[/MÄRK]
sUrl=[b]Request[/b].Querystring([GRÅ]"in"[/GRÅ])
[b]Server[/b].[color="#0000ff"]Execute[/color] sUrl
[MÄRK]%>[/MÄRK]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2005-01-22 19:29:02

Meme skriver:

 

Jag tycker det låter som en säkerhetsrisk men du kan göra detta med Server.Execute

 

 

Varför är det en säkerhetsrisk?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom de potentiellt skulle kunna ladda in sidor du inte tänkt dig att de ska kombinera.

 

Man kan ju tänka sig att "fel" sida inkluderad generar errors tex, i värsta fall stoppar in nåt konstigt i en databas eller kanske tom visar kod.

 

Rätt designat kan man väl göra så men att ha det helt öppet så man bara kan speca vilken asp sida som helst som ska inkluderas är lite riskfyllt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag testade att lägga dit en absolut sökväg till en sida på en annan server och då blir det fel:

 

Invalid URL form or fully-qualified absolute URL was used. Use relative URLs.

 

 

Sedan tänkte jag att man skulle kunna ha en kodsnutt som kollar om den aktuella filen verkligen finns på webbservern annars utför man inte server.execute.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänke på dina sidor.

 

Kan du berätta mer om varför du vill göra det på det här sättet ?

 

[inlägget ändrat 2005-01-23 12:38:26 av Meme]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...