Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vilket GeForce?? fins ju 1000 olika..

Freddec

Recommended Posts

Vilket GeForce ska man ha av:

Absolute Multimedia Outrageous 3D GeForce DDR

Asustek Asus AGP-V6800 GeForce Deluxe

Creative Labs 3D Blaster GeForce 256 Pro

Elsa Erazor X2

jag ska lira CS och Quake 3 mycket.. + att jag ska göra lira 3d editering...

vilket..??

Peter Ericsson

Tjena Fredde. Mina Polare har Asus variant och den är ruskigt snabb i Q3. Vi snackar (FPS).

Men det kort som tester rekomenderar är Hercules 3D Prophet Geforce SGRAM (jäkla namn).

Det var allt.

Mvh Peter Ericsson

Om du bara ska spela Q3 osv. så spelar det ingen större roll, de använder ju samma prosseccor och de test som jag har sett så har det inte varierat specielt mycket, det som du kan leta efter är istället extra saker så som vilka spel man får med, om de har TV in eller ut(vilket är väldigt trevligt om du har DVDspelare i datorn...) och sådana saker. Priset kan variera ganska mycket och jag tycker att Asus korten ligger lite väl högt med tanke på att Gforce 2 är på G.

Dom bästa GeForcekorten är Creative Annihilator 256 Pro DDR 32mb och Guillemot Hercules 3D Prophet DDR (tror jag det heter). Det är nästan ingen skillnad i prestanda mellan dom. Det enda som skiljer är att Guillemot har TV-utgång. Så ska du inte ha datorn till TV:n så köp ett Creatíve. Annars köp ett Guillemot.

/johan

magnus sandell

Mitt råd till dig är att du väntar 1-2 månader tills priserna sjunkit med 30% och köper det som passar dig bäst... Prophet är ett vasst kort...

• 3 weeks later...
Albert Einstein2

Absolute Multimedia Outrageous 3D GeForce DDR

är ett mycket bra GForce-kort. Du får välja mellan några spel också...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...