Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dåkussåpa - självupptagna människor.

mindsleep

Recommended Posts

ojojojo....jösses.

Fredagstråden igång....efter ett par öl.

Såg just den Svenska Paradise Hotel. Såg den Amerikanska versionen och tyckte att spännfjanten i mörkt hår (han som hotades) var en nolla. Men jösses....den svenska verisonen är full av sådanna.

Tavi och Henriks diskussion var skojjigast, typ:

-Han har ingen chans mot din snygghet och min intelligens.

-Nä, det har han inte.

-Där ligger han redan back.

Men jösses.

Tavi, du som är "programmerare", du läser säkerligen detta forum, från en broder till en annan. VARFÖR ställer du upp i en dokussåpa?

Personligen tror jag det är en brist hos en människa som gör att de ställer upp (kärlek, uppskattning?). Kan för övrigt avslöja att jag känner en av deltagarna och kan även avslöja att jag är nte imponerad av henne/honom.

Snacka om självupptagna. Nu är ju i och för sig TV 4 experter på att hitta udda och konstiga människor. Dom har lyckats MYCKET bra inför Paradise Hotel.

Tro nu inte att jag tycker det är skit-TV för det är det inte. Det är extremt underhållande. Dels för att upptäcke hur långt människor är beredd att gå. Och dels för hur de beteér sig rent allmänt.

Kommentarer på detta tack.

//MVH Mindsleep

***NEJ TILL MJUKVARUPATENT***

Använder du en dator? i sånna fall angår detta DIG!

Det är upp till dig! EU beslutar i höst.

Läs:

http://www.ffii.se

Tro nu inte att jag tycker det är skit-TV för det är det inte. Det är extremt underhållande. Dels för att upptäcke hur långt människor är beredd att gå. Och dels för hur de beteér sig rent allmänt.

Håller med, dessutom är PH bättre än Farmen i alla fall :).

Det här är intressant :)

Ju längre tiden går ju mer spetsas saker till. Nu räcker det inte med en stadgad runt flera singlar. Nu ska alla vara singlar. Varför då? Jo för att det ska hända mer.

Men jag är en torsk för vissa såpor, det är f*******t kul att se hur folk gör helt enkelt. Visst, det är TV och så men banne mig, hur långt ifrån verkligheten är det egentligen?

Och ju fler öppningar det finns för att saker ska hända desto intressantare blir det.

[Edit]

Men sen blir man lite less ibland när TV-tablåerna bara radar upp dokusåpor av olika slag.

Nå, då kan man ju göra nåt vettigt av sin tid och skriva på EForum, vår elektroniska dokusåpa :)

[inlägget ändrat 2005-01-21 23:54:36 av lizardKng]

Bosse-i-skogen

Såpor är blahablaha och det sämsta som någonsin har visats på tv om man nu bortser från Robinson när det gick på Svt. Det var kul!

Bosse

[inlägget ändrat 2005-01-22 04:54:29 av Bosse-i-skogen]

Såpor är blahablaha och det sämsta som någonsin har visats på tv

Skönt att jag inte är ensam om att helt förkasta dem. Så fort man går ut och träffar folk dyker dokucrapen upp i någon totalt hjärndöd diskussion förr eller senare. Det är oftast då man tar den där sexan för mycket, som en slags bedövning! ;)

TILLÄGG: Jag kan inte FÖRSTÅ vad som fascinerar alla så mycket med att intressera sig för hur det går för ett gäng förlorare som inte kan skapa något eget här i livet, utan måste hävda sig på det mest sorgliga och degenererande sättet av exhibitionism.

[inlägget ändrat 2005-01-22 05:24:27 av Anjuna Moon]

TILLÄGG: Jag kan inte FÖRSTÅ vad som fascinerar alla så mycket med att intressera sig för hur det går för ett gäng förlorare som inte kan skapa något eget här i livet, utan måste hävda sig på det mest sorgliga och degenererande sättet av exhibitionism.

Det är väll just det som är kul. Det hade inte varit kul med skötsamma duktiga människor utan attitydproblem ;)

//MVH Mindsleep

***NEJ TILL MJUKVARUPATENT***

Använder du en dator? i sånna fall angår detta DIG!

Det är upp till dig! EU beslutar i höst.

Läs:

http://www.ffii.se

Tro det eller ej men jag har aldrig nånsin sett en dokusåpa!

Jag har till dags datum lyckats undvika dom.

Man tycker ju att det borde bli ute med dokusåpor snart och att dom så småningom försvinner från TV, då kanske man kan se riktiga begåvade människor på TV igen.

Det är väll just det som är kul. Det hade inte varit kul med skötsamma duktiga människor utan attitydproblem

Nja, det funkar iallafall inte för mig. Men jag förstår att det för dokusåpakonceptet krävs just den här kalibern av mänskilgt avskräde.

Hursomhelst, jag bläddrar bara bort dessa kanaler när de visar sånt här så det är ju inget problem, ville bara lämna min åsikt om fenomenet.

Jag har bryr mig inte om att mina polare tittar på det, men det irriterar mig att tvingas lyssna på dessa meningslösa diskussioner om varje avsnitt efter det har sänts.

Har för mig jag läste just det i SvD i fredags eller lördags, amerikanska publiken börjar bli less på allt som stavas "reality..." och vill ha "riktiga" på hittade serier istället.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...