Robin Andersson Posted May 24, 2000 Share Posted May 24, 2000 Hur gör jag om jag ska göra ett krypteringsprogram? Jag vet hur jag gör för att byta ut en bokstav, men jag vet inte hur jag gör om många bokstäver sitter ihop. (Försök förklara så att man förstår). Link to comment Share on other sites More sharing options...
D3VaST8d Posted May 24, 2000 Share Posted May 24, 2000 du kan ju alltid få bokstäverna på binär form om du alltid använder samma format kan du ju alltid skilja dina tecken åt ex. två tecken ger (att jag använder 4 st element är ingen restriktion utan endast ett exempel) 0101 0110 sätter du samman dessa så får du följande sekvens 01010110 annat ex. 0101001101011100 <<-- 4 st tecken nu är det bara att använda en fin krypteringalgoritm å hacka på! Lycka Till! ("luck has nothing to do with it") Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starberg Posted June 30, 2000 Share Posted June 30, 2000 På Torry's hittade jag en asbra krypteringskomponent från 'The Delphi Encryption Consortium' Med den blev problematiken kring kryptering reducerat till en rad kod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.