Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer och ljudfiler


Danne

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag vill förhindra att internet explorer spelar upp ljud. Dvs ALLA ljud. För tillfället har jag "play sounds on web pages" urkryssad, men lik förbannat spelas ljud upp på en del sidor.

Känner någon till nåt registerknack eller nåt sådant, så man får stopp på detta otyg?

Jag antar att det beror på enbedded media eller nåt i den stilen, men det måste ju gå att förhindra ändå?

Alla tips och förslag mottages med glädje.

 

Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du högerklickar på den inställningen står det mycket riktigt "Om du installerat RealAudio eller spelar upp ett videoklipp kan det hända att ljudet spelas upp även om den här kryssrutan är avmarkerad".

 

Med andra ord två saker du kan pröva, koppla bort även "spela upp videoklipp i websidor" och sedan gå in under plugin hanteringen och koppla bort alla tredjeparts grejer som kan spela upp saker, tex RealPlayer.

 

Vet inte om detta räcker, finns ju annars säkerhetsinställningarna du kan fibbla på under zoner så att inga plugins laddas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket riktigt var det en activeX-kontroll som bökade. Nu vore det fint om man kunde spara inställningarna för en speciell site, så man slipper svara på säkerhetsfrågor på varje site man besöker, men det problemet är sekundärt.

 

Tack för hjälpen!

 

Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...