Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är bäst DVD-brännare extern FW eller IDE?


Jempa

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av externa DVD-brännare med FireWire, jämfört med interna IDE...

Jag vill helst kunna fortsätta jobba med datorn fast jag bränner en dvd, går det att göra med FireWire? Eller är det bättre att köpa IDE o sätta den på en annan IDE kanal än hdd?

 

Tar gärna emot tips om bra DVD-brännare med Firewire... (eller varningar vilka som inte är bra!)

 

Mvh

Jenny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill helst kunna fortsätta jobba med datorn fast jag bränner en dvd, går det att göra med FireWire?

Ovanstående är inget problem oavsett om du kör IDE eller Firewire. Jag skulle nog spontant tro att det t.om fungerar bättre med Firewire men det beror lite på vad man har för firewire-kort och hur IDE-kanalerna är belastade.

Nackdelen med firewire är att du nog får hosta upp mer än 600 spänn för marknadens bästa brännare, fördelen är att du kan ta med dig brännaren till flera datorer istället för att köpa en brännare till varje.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den externa Plextor (brännarnas Rolls Royce) DVD brännarn går på en ca 2500 pix.

 

Alla externa brännare ligger förmodligen över 1000:- spänn, de flesta runt 1500 skulle jag gissa på.

 

Ett alternativ skulle vara att du köper en Extern IDE/USB/Firewire - låda som du kan stoppa i en valfri enhet i, såväl HD som DVD-brännare.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...