Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam dator


VIM

Rekommendera Poster

Hej, min dator har plötsligt fått betydligt sämre prestanda. Allt går otroligt långsamt. Ungefär 10 % av hårddisken är utnyttjad och är defragmenterad men inget hjälper,

Word 2002 är heltokigt, allt ändras hit och dit under arbetets gång.

Korrekta- efter otaliga förändrade textsnitt och storlekar samt skiftningar mellan fet,kursiv och understruken -, som rättas i till i den mottagande datorn och förbilr riktiga i den -Worddokument kommer fram i en annan form.

Många av er har varit bussiga och hjälpt mig nyligen men ofta är svaren alltför avancerade för att jag ska förstå dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Jag skulle göra så här:

 

Avinstallera Word och sedan rensa datorn/registret.

Installera sedan Word på nytt, fint och rätt, så allt kommer med och på sina rätta platser.

För någonstans tycks det ha blivit fel. Och lättare än att hitta felet är att fixa nytt och rätt.

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er har varit bussiga och hjälpt mig nyligen men ofta är svaren alltför avancerade för att jag ska förstå dem.

Vi har nog dom flesta känt det som du, innan vi blev "avancerade". Det lättaste, lite brutalt formulerat, är nog för dig att helt enkelt ominstallera din dator. Tyvärr förlorar man rätt mycket arbete då.

 

Jag vet inte hur ditt ekipage ser ut, men kan du göra en backup av "Mina dokument och inställningar" via Start/Program/Tillbehör/Systemverktyg/Säkerhetskopiering och den guiden välja först "Säkerhetskopiera..." och sen efter ominstallation göra samma sak och välja "Återställa..." så har du räddat rätt mycket av dina personliga arbetsdata. Men alla progs måste ominstalleras, och glöm inte att installera SP2 det första du gör efter en nyinstallation.

 

Allt det här förutsätter att du kan lägga undan backupen så att materialet inte raderas. Då är en CD bästa alternativet. Spara filen till ett ställe typ C:\ och inget mer, så kan du lätt hitta den från ditt brännarprog innan du blåser om...

 

Beskäftig låter jag och beskäftig är jag. Jag vet, men jag vet ju så lite om din setup och dina kunskaper...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er har varit bussiga och hjälpt mig nyligen men ofta är svaren alltför avancerade för att jag ska förstå dem.

Men då är det bara att fråga igen! :thumbsup:

Så småningom så har du och svararna säkert rett ut problemen, men ge inte upp för att du inte förstår första gången.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...