Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett ENKELT problem!


j_n

Rekommendera Poster

Det finns säkert en enkel lösning på detta, eftersom jag inte kan hitta det... :)

 

Allra längst ner till höger på skärmen i WinXP... alldeles till vänster om klockan alltså och till höger om aktivitetsfältet... så samlas det en massa genvägar i form av små ikoner. Det fältet vill jag rensa och ta bort ett antal ikoner för gott, alltså inte bara stänga ner programmen i tur och ordning varje gång jag startar datorn. HUR gör man det????

 

Har letat på Windows hjälpavsnitt men i vanlig ordning kunde jag lika gärna frågat hunden, om jag haft någon.

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-17 22:05:03 av j_n]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startmenyn/Inställningar/aktivitetsfältet och startmenyn. Aktivitetsfältet, nedre delen= meddelandefältet. Klicka på Anpassa. Nu kan du ta bort det du inte vill se, eller om du vill se enbart aktiva ikoner, bocka i rutan bredvid knappen för Anpassa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund

Om du vill få bort att programmen autostartas så kolla först i programmet om detta går att ställa in. Om inte rekomenderar jag everest frpn lavalys.com för att på ett enkelt sätt ta bort dessa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikonerna vid klockan kallas normalt "Systemtray" på engelska.

Det vanligaste sättet att de placeras där är genom att de autostartas i och med att Windows startar upp. Detta går att göra på flera sätt 6 eller 7 tror jag.

Programmen ändrar normalt i registret och det är där du kan ta bort dessa.

 

Det flesta ikoner i trayen går att få bort genom att leta i inställningar i det tillhörande programmet men om du inte hittar någon inställning för det gör såhär.

 

Start -> kör -> msconfig

 

Klicka på autostart, klicka ur allt.

Om du behöver saker att autostarta ha kvar dessa om du vill.

 

Windows behöver inte ett enda program i autostarten för att fungera så oroa dig inte för det :-)

[inlägget ändrat 2005-01-17 22:14:12 av Hundbert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...