Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att installera projektor + Bärbar


rusk

Rekommendera Poster

Jag har problem när jag skall koppla in projektorn till den bärbara datorn.

Projektorn söker men hittar ingen signal från datorn, det hjälper inte om jag använder FN tangenten + Monitor knappen inget händer.

har prövat att starta varje enhet var för sig m.m.

 

När jag kopplar den bärbara till en extern bildskärm och använder FN + Monitor knappen så får jag ingen fast bild i den externa bildskärmen utan den blinkar skrivbord + svart skärm.

 

Operativsystemet är XP Professional.

 

 

Idéer tas tacksamt emot.

 

/Mats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som problem med upplösningen. Vissa projektorer (och bildskärmar) beter sig som du beskriver när man har fel upplösning inställd på PC:n

Hur du ska göra beror på vad du har för operativsystem och grafikdrivrutin på PC:n. Många nyare system har separat inställning för intern och extern skärm. Vissa har även en separat inställning för projektor.

 

Ta reda på vilken upplösning projektorn klarar av och ställ in den externa skärmen/projektorn för denna upplösning. Du kaske också får dra ner antalet färger till 16 bitar.

 

Äldre proektorer brukar inte kunna visa mer än 800x600 och 16 bitars färgdjup. Nyare brukar klara 1024x768. Ställ in PC:n för något av dessa och prova igen.

 

PS: Det hade varit bättre om du fortsatt dialogen i din tidigare tråd (//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=665965). Om nu någon fortsätter på den gamla tråden så har du två trådar du måste hålla koll på och det är ju onödigt arbete.;)

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara ett problem att den bärbara är ganska hårt nedstrypt i vilka rättigheter jag har på den. jag har heller inte tillgång till administratörs kontot

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...