Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för att Katalogisera DVD-filmer enkelt?


@dy

Rekommendera Poster

Hej jag söker efter ett windows program för att katalogisera alla mina dvd filmer. Alltså så att jag på ett enkelt sätt kanske bara behöver söka efter filens namn o så söker o hämtar information (på svenska) om filmen.

T.ex. så skriver jag in "Shrek" så sparas information om filmens längd, årtal, vilken typ (drama, tecknat m.m.) samt lite resumé av innehållet.

 

Det borde inte vara så svårt att skriva ihop om den hämtar information från CDOn eller någon annan site. Är det ingen mer än jag som har önskat sig det och kanske knappat ihop lite kod? Helst ska det sparas i Accessdatabas eller Excel eller nåt liknande.

Poäng delas ut till den som hittar ett sådant program eller knappar ihop det!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller region1-filmer är DVDProfiler från http://www.intervocative.com/ fantastiskt bra. Du får all data, omslag, beskrivningar, recentioner och tips om dolda features och påskägg tillgängliga såfort du lagt in filmen. Jag är inte helt säker på hur uppdaterad databasen är för region 2 (jag äger typ 2 sådana) men det kan vara värt ett test, worst case får du lägga in ett omslag och beskriva filmen själv och sen kommer alla andra åt infon om de har samma film (om du vill).

Katalogiserandet fixar den genom att du stoppar skivan i DVD-spelaren alternativt genom att du knappar in streck-koden på baksidan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...