Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

I det närmaste oläsligt


Christian B

Rekommendera Poster

Christian B

Hej jag skulle vilja rapportera en liten detalj som egentligen inte kan kallas bugg men som får mina ögon att svida efter ett par lästa inlägg i eforum.

 

Texten är så liten att det är besvärligt att läsa längre stycken utan problem för mig. Jag skulle verkligen uppskatta om det gick att öka textstorleken en aning så att man slipper anstränga ögonen så mycket. Skulle vara fint om man kanske hade 9-11 ord på varje rad med tanke på en bildskärms begränsningar vad gäller läsande av längre textstycken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Vi ser just nu över vår CSS för eforum och förhoppningsvis ska det öka läsbarheten för dig. Vad använder du för system? Mac, Pc eller Linux? Kör du Netscape?

 

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm...det är skönt att man inte är ensam om det problemet, synd bara att det tar så lång tid mellan påpekande och handling.... men vad gör man det är jhu ett bra forum... :)

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=113946

 

 

------

MVH

/C

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian B

Jag kör win2000 och ie5 oftast, hoppas att ni använder er av andra css-mallar för macintosh, annars lär de som kör det systemet inte alls kunna läsa texten... mitt förslag skulle vara att ni använder minst storlek 9 i ie för win, 9,5 i netscape för win, 11,5 respektive 12 för mac om ni skall använda er av arial eller helvetica. För Linux har jag ingen aning tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Tanken är att vi ska använda 11pxl för brödtexter.

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...