Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel med hal.dll


Ahulthen

Rekommendera Poster

Fredags fungerade min dator bra och jag gjorde antivirusgenomsökning med hjälp Norton Antivirus som hittade virus som lades karantän.

Nu igår på lördagen kom det vid uppstart ett felmedelande om at NTLDR saknas så datorn startades inte upp.

Sedan använde jag startdisketter .

Efter det kommer numera vid uppstart att filen hal.dll saknas eller är skadad.

Vad ska jag göra ?, jag har laddat ner en hal.dll fil och lagt den på diskett,men lyckades inte kopiera.

Vid försök kommer meddelanderna att åtkomst nekas eller att filen inte hittas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått in med hjälp av cdn och valt reparation .

Efter det så kommer MS-Dosprompten och där står det Återställningsfunktionen innehåller funktioner för reparation och återställning av systemet och lite längre ner så står det C:/ med vit text.

Men jag vet inte hur man börjar en reparationsinstallation.

 

Är det någon som vet vilka kommandorna är som man ska använda vid en reparatiionsinstallation ,jag har en uppgraderingscd.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du följa anvisningarna i länken från Seppo eller vill du göra en reparationsinstallation?

 

Reparationsinstallation dvs ominstallation se här:

http://www.maratonmannen.se/

 

Följa anvisningarna, så står det om att boot.ini ska kontrolleras, här kan du läsa mer om hur boot.ini ska se ut (resten av sidan är nog inte intressant):

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;289022

 

Se även den här tråden angående ditt problem:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=665089

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag ska ta kontakt med personer som kan mer om hårddiskar än vad gör och sedan installera om Windows

En ny komplikation har uppstått ,när jag fick fram en filförteckning över c via kommandot dir fick jag fram en filförteckning över hårddisk nummer 2 och inte den första hårddisken som tidigare hade beteckningen c och där windows är installerat.

Kan det vara så att i bästa fall så finns den gamla C med alla filer kvar ,men datorn har just nu inte kontakt med den.

Jag har lyckats via diskett kopiera filen hal.dll till windows men inte windows/system32 ,men mappen Windows finns inte med på filförteckningen som jag nämnde.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...