Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ISDN!!!! SUPPORTEN VET INGET HJÄLP!!


Freddec

Rekommendera Poster

Jag har en BROR och VI har köppt ett Doucom abonemang vi har 2 st 100mb nätverkskort med fungerande nätverk... så kom då ISDN modemet och någon vit box med utrymme för 2 st TP kablar man kan koppla in... hur ska man göra för att få båda datorerna att surfa (berätta allt in i minsta detalj e ni snälla..) '

 

PS; mitt mål när jag blir äldre är att se till att TELIA går i konkurs så inga fler blir drabbade..!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Robert Kristensson2

Jag tolkar det som att du har fått igång Internet på den ena maskinen och problemet är själva delningen av anslutningen.

ISDN-modem, säger du. Då kopplar du modemet och installerar det på den ena datorn (som du troligen har gjort). Om du har Win 98 Andra Utgåvan på någon av maskinerna är det smidigast att sätta modemet på den. Gå därefter till Kontrollpanelen/Lägg till ta bort program/Windows installationsprogram och lägg till Internetanslutningsdelning (är den redan installerad så ta bort, tryck OK och lägg sedan till igen) så skapas en klientinstallationsdiskett. Använd disketten (och läs textfilen med instruktioner!) för att konfigurera den andra datorn.

 

Har du inte den versionen av Win98? Prova något program från

http://tucows.sbbs2.net/share95.html

(WinGate sägs vara bland de bättre, men jag har själv aldrig provat några av dessa och kan heller inte guida.)

 

Lycka till!

 

/Rob

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...