Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

använda andras trådlösa nätverk?


niffup

Rekommendera Poster

  • Svars 61
  • Skapad
  • Senaste svar

LÄS REGLERNA FÖR EFORUM INNAN DU POSTAR, TACK!

 

/Cloudberry, moderator.

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-02-19 17:58:01 av Cloudberry]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hunnit det.

Men det är väl censur, som vanligt, så man inte kan besvara inlägg med fakta de vill ha ?

Känner igen det.

Har slutat delta i två forum p.ga. censur.

Det är inte min uppfattning om en fri och öppen diskussion.

Antingen återställer du mitt inlägg, eller så lämnar jag detta forum samma dag jag gick med.

Du har en timme på dig.

 

[inlägget ändrat 2006-02-19 18:29:02 av kentmolly]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen återställer du mitt inlägg, eller så lämnar jag detta forum samma dag jag gick med.

 

 

Är det ett hot eller ett löfte?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nå, poängen blir då ändå att det slutligen tas in pengar för att bekosta utvecklingen av en produkt.

Naturligtvis gäller ekvationen mellan gungor och karuseller oavsett om det är open source eller inte, det finns gott om open source-produkter som säljs traditionellt också.

Poängen är kort och gott att open source eller inte har väldigt lite med att göra hur utveckling finansieras (eller hur mycket support du kan få). Open source handlar i slutändan om huruvida källkoden är öppen eller inte, inte hur ett företag finansierar sin utveckling.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är väl censur, som vanligt, så man inte kan besvara inlägg med fakta de vill ha ?

Nu vet vi var du står, så fort regler i livet presenterar sig framför dig så reagerar du som en pubertal tonåring och kan bara inte acceptera det. En sten i ett lämpligt mcdonaldsfönster, ett finnigt skrik om censur och total brist på någon form av förståelse av någonting överhuvudtaget. Du är så totalt sorglig i din framställning av dig själv att du bör börja just där i din världsomvälvning. Skapa dig lite erfarenhet i livet innan du skriker om saker.

 

Du är knappast först med att leka med tanken att staten är fienden. Jag är uppväxt med föräldrar från hippierörelsen i USA och jag kan berätta för dig att du låter precis som dem, fast totalt utan förståelse över vad det är du skriker om. Du har ju faktiskt inga argument, du sitter och använder ord och uttryck som du inte ens lärt dig vad de betyder.

 

Ett tips f.ö, lär dig vad ordet censur betyder och framförallt vad det innebär innan du slänger ur dig det som en sten. Efter det förslår jag att du slutar skriva på forum och börjar plugga så du kan avsluta dina högstadiestudier och kanske lära dig att faktiskt besvara andras argument i debatter.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Open source handlar i slutändan om huruvida källkoden är öppen eller inte, inte hur ett företag finansierar sin utveckling.

Nej, men om du följt med i diskussionen som pågår så är just den slutsatsen ointressant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om du följt med i diskussionen som pågår

Jag har förvisso varit med sen det fjärde inlägget i tråden men erkänner glatt att jag hoppat över den värsta pajkastningen (även om jag läst majoriteten av inläggen).

I just det här fallet var det måhända ett sidospår i förhållande till den något avlägsna diskussionen om fildelning men ovanstående skrevs baserat på det jag citerade när jag återinträdde som skribent i tråden:

Hur står det förresten till med support på open-source sidan? Förmodligen är den rätt obefintlig.

Du kanske syftade på någon speciellt produkt men överlag skulle jag nog säga att det är precis tvärt om (vilket var det jag skrev). Om du ansåg att ditt uttalande var ointressant och inte värt en kommentar så hade jag nog helt enkelt bara en annan åsikt.

 

För min del får tråden gärna självdö.

 

[inlägget ändrat 2006-02-19 22:42:10 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag som normalsvensson och datoranvändare surfar på mitt eget trådlösa nätverk med namnet default eller grannens med samma namn så kan ingen klandra mig för detta. Det kan aldrig hålla i en domstol för någon form av påföljd då jag inte vet vad ett nätverk är egentligen, hur det fungerar eller hur det installeras. Jag kan hävda detta även om det inte är sant. Eller hävda att det är ett misstag och pågått under lång tid utan min vetskap. Det ända jag är glad för är att jag kan surfa på Internet.

 

Det kan t. o. m. vara så att jag köper en laptop med inbyggt trådlöst nätverk och av någon anledning surfar på Internet helt plötsligt och bara tycker att det är ju trevligt "att-saker-och-ting-fungerar". Jag klickade på något som hette Internet eller nå't och sen gick det av bara farten efter bekräftelser av några dialogrutor!

 

Det är upp till var och en att skydda sitt nätverk på samma sätt som man låser ytterdörren när man går hemifrån. Att en domstol skulle tänka på ett annat sätt vore märkligt tycker jag rent personligt.

 

Jag undrar hur många som med uppsåt surfar på andras nätverk egentligen och slipper ha ett eget Internetabonnemang. Det är kanske vanligare än man tror?

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du blir medlem SKA du läsa den information och de regler som finns för forumet. Du får kalla det censur om du vill, men faktum är att om du vill skriva vad du vill föreslår jag att du skapar ditt eget diskussionsforum på din egen sajt. Jag uppskattar heller inte hot från medlemmar. Denna tråd är nu låst.

 

Cloudberry - moderator för Juridik.

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...