Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Forms & Mailenabled PF Exch2003


Nizze123456

Rekommendera Poster

Hej, 2 frågor..

Någon som vet en bra bok som beskriver forms? Verkar bara stå extremt kortfattat i den litteratur jag hittat.

 

Fråga 2

Testat med att sätta ett autoreply i en mailenabled Public folder på en Exchange 2003. Men det skiter sig totalt. Regeln går inte att spara?? Mkt mer felmeddelande får jag inte. Men varför? Någon som kan testa på sin Exchangeserver och se om det ska fungera? Jag använder svara med mall. Skrivit ett svarsmail där och sparat det. Kanske ska göra det på annat sätt?

/Nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Sandqvist

1. Har tyvärr inga bra referenser på böcker som beskriver forms.

 

2. Funkar finfint, högerklicka på din PF i Outlook och välj Administration. Klicka på Folder Assistant och Add Rule. Specificerar du inga kriterier så kommer alla att få ett svar, sen är det bara att klicka i Reply with och skapa en ny mall. Välj Save&Close och stäng sen alla fönster. Skall fungera direkt efter att du sparat inställningarna.

 

Kan du inte spara så skulle jag börja fundera på rättighetsproblem. Är du ägare till mappen?

 

// Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, och tack för svar.

Jo, jag är ägare till mappen. Gjorde precis som du skrev. Men det fungerar ej ändå? Är det något mer jag måste göra på exchservern? Systempolicy?

/Nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Sandqvist

Hmm... Enda jag kan komma på just nu är att det finns en begränsning på storleken för regelverket för mappar som är 32kB. Det vanliga är att om man har för många och komplexa regler för ex sin mailbox så kan man få det symptomet du har. Nu torde en enkel reply regel för en PF inte ta så stor plats, men jag vet faktiskt inte om den data som skall skickas tillbaka inkluderas i storleksbegränsningen eller inte! Så för att komma vidare; testa med ett sånt enkelt svar som möjligt (jag testade med typ "tack för ditt meddelande"), och testa gärna med att skapa en ny mapp och se om du har samma problem där.

 

// Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:

Nu funkar det fint. Har egentligen inte gjort något särskilt. Kan det vara replikering problem? outlook klienten var installerad på en Global catalog server (labserver) Vet inte riktigt hur det fungerar, men den förändring jag gör i Outlook klienten måste väl replikeras ut till mailboxservern för att den ska fatta. Meddelandet var på 9kb.

/Nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Sandqvist

Ja, det kan ha varit en replikeringsfråga om det är så att du har fler än en server och inte anslöt till den primära servern som har din PF.

 

// Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...