Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som har en gmail invite över???


sben

Rekommendera Poster

Dessa trådar brukar återfinnas i Surftips så jag följer den bondelagen och flyttar denna tråd dit.

Och passar på att undra om Gmail är så bra som det verkar. Någon annan fördel än gigantiskt med utrymme?

 

/T

Moderator för Webb - allmänt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och passar på att undra om Gmail är så bra som det verkar

 

 

Nu använder jag denna som en avstjälpningsplats för mail på nätet, ungefär som hotmail, men storleken är en stor skillnad och den enda jag reflekterat över än.

 

Sen att den sparar all konversation mellan 2 parter kan vara bra, kan bli rätt långa mail dock.

 

Man får se under ett längre perspektiv om den håller vad den lovar, ex spam har många redan fått, men då den är gratis så är det bara tacka och ta emot.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten trevlig grej jag använder är gmail-knappen i firefox. Det är en extension som ger en extra knapp i verktygsfältet (om man vill det) och som meddelar när man fått nya mail, samt direkt tar en till inboxen om man har ställt in användarnamn och lösen. Den loggar om man vill automatiskt in en på gmail så fort man startar browsern också. Vad gäller gmail är det skönt med mycket utrymme, och dialogfunktionen är också bra. Synd bara att den inte funkar med svenska mailprograms inställningar.

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har konfigurerat min Outlook för att ta emot och kunna skicka GMail. Får då den där lilla brevsymbolen i systray + ett ljud om nytt mail. Men innan det kommer, så får jag ett SMS-mail till mobilen att jag har ett nytt GMail. Då kan jag också läsa de 160 första tecknen. Är det intressant så loggar jag in till GMail i mobilen och kan läsa hela mailet.

 

___________________________________________________________

 

Jag har några nya GMail-inbjudningar att erbjuda. Skicka namn och e-postadress om intresse finnes.

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-15 21:38:54 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan fördel än gigantiskt med utrymme?

 

Nu har jag ju inte fått några större mängder mail dit än, men jag kan tänka mig att googles sökteknik bland alla mailen man har där kan vara bra att ha.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och passar på att undra om Gmail är så bra som det verkar.

Jag tycker nog att den är rätt banbrytande som webbmail betraktad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går väl inte och wappa till gmail ännu vad jag vet?

Det går om man vill wappa med htmlstöd men det är både segt och icke användarvänligt.

 

Och det där med sms till mobilen från gmail? är det också ibruk eller en "feature" du vill ha?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det där med sms till mobilen från gmail? är det också ibruk eller en "feature" du vill ha?

Då jag får ett GMail får jag också ett SMS-mail till mobilen. Har valt "Forward a copy of incoming mail to" 070xxxxxxx@sms.tele2.se (mitt mobilnummer, som kan ta emot mail), och samtidigt "Keep GMail´s copy in the inbox". Inställningen görs i Settings -> Forwarding and POP. POP är också "enabled".

 

Det går väl inte och wappa till gmail ännu vad jag vet? Det går om man vill wappa med htmlstöd men det är både segt och icke användarvänligt.

Mail2web­. com funkar bra med Opera (P910i), för att snabbt komma till inboxen.

 

http://mail2web.com/pda/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey, ja då jag inte har tele2 fungerar det inte.

 

Men sådana saker är ingen nödvändighet.

Det är nog irriterande att konstant få en massa pip, och spam räknas ju dit också :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...