Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur marknadsföra webbplats utan kosing?


KimmoA

Rekommendera Poster

Och nej, att spamma är ingen lösning. Dessutom drar det ned namnet i smutsen.

 

Tjänsten jag talar om är raderad länk.

 

Har kontaktat ett antal företag, men ingen tycks intresserad. IDG svarar överhuvudtaget inte.

 

Jag kollade priserna IDG har för bara webbexponering, och höll på att dö. En liten textlänk kostade långt bortom all hårdvara jag köpt hittills!

 

Några konkreta tips?

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-15 17:32:46 av Cloudberry]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får faktiskt inte ens skriva länken här, läs gärna eforums regler innan du postar.

 

Cloudberry, moderator för Surftips

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänkte det. Sugigt.

 

Om jag hade hetat "Olle_84" hade det funkat, dock, eller? Jag menar... det vore ju i så fall ett "länktips".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan väl anmäla den hos Google/andra sökmotorer och sedan se till att webbsidan är bra utformad så att när någon söker på lämpliga ord så får de napp på din sida. Om du har några kompisar med egna hemsidor så kanske de kan tänka sig att länka till din sida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia: Jag utgår från att du inte hade för avsikt att göra mig sur, men du lyckades rätt bra.

 

Detta är seriös auktionswebbplats som såsmåningom ska konkurrera ut den nu ledande sådan.

 

För övrigt skriver jag 100 % korrekt kod. Det är inte problemet. Sökmotorer funkar som så att de listar de mest populära webbplatserna först -- d.v.s. de som blivit länkade till mest. Alltså måste jag ordna ett samarbete med någon stor webbplats som ser potential hos min och vill köpa in sig billigt, t.ex. genom att bara "byta banners".

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia: Jag utgår från att du inte hade för avsikt att göra mig sur, men du lyckades rätt bra.

Va? Hur f*n kan du bli sur för det Cecilia skrev?

 

Hon gav dig bra tips. Om du sen har en kunskapsnivå som ligger högre än så kan ju inte hon veta. Var glad att du får respons på din tråd och ha en lite trevligare inställning, annars lär du inte få så mycket hjälp...

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen, det var inte meningen. Jag kunde väl inte veta vad det är för webbsida heller.

100% rätt kod (W3C-compliant) har väl inget med saken att göra, jag skrev bra utformad, dvs innehåller de rätta nyckelorden. Jag kan väl inte veta vad du har för webb-kunskaper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inlägg är skrivet ungefär 20 minuter efter moderatorns inlägg, så det är väl inte så sannolikt att jag såg länken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*edit* KimmoA: Har du hängt på BBB´s forum till för några månader sen?

[inlägget ändrat 2005-01-15 19:35:19 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikade runt lite på Flashbacks forum och såg en KimmoA där också...

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är ju väldigt ond som ber dig följa forumets regler. För övrigt flyttar jag nu tråden till Webb-allmänt, då tråden inte riktigt passar in i surftips.

 

Surftips: Allmänt om sajter du tycker är bra, eller om du själv har en hemsida som är skojig. Dock får du inte göra reklam för sajter i syfte att tjäna pengar.

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pentti H: Ja.

 

Stefan K: Ja.

 

Stoffe-2k: Nej. Sedan förstår jag inte varför du länkar till en IP-adress, och varför du gör detta till en bild som inte ens ligger på samma webbplats som den jag länkar till i profilen :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KimmoA, jag undrar om du kan lägga upp länken som du var tvungen att ta bort lite längre upp i tråden här? Om jag ber dig räknas det väl som att du ger mig ett surftips som knappast kan vara otillåtet. (Nu vet inte jag varför du var tvungen att ta bort länken men det finns säkert en bra anledning.) Anledningen till att jag frågar är inte för att jävlas med IDG-forum eller någon moderator utan bara för att stilla min nyfikenhet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej... då gör jag det. http://www.*****

 

Hoppas nu inte att jag begick ännu en dödssynd som följde WWW:s princip.

 

*tar skydd*

 

//se mitt svar på detta inlägg för förklaring och annan information

/T

Moderator för Webb-allmänt

//

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-16 12:20:34 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu har jag lagt till den som bokmärke för att följa dess utveckling :). Det är kanske säkrast att redigera inlägget lite...:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson
Har kontaktat ett antal företag, men ingen tycks intresserad. IDG svarar överhuvudtaget inte.

 

Tja, att tigga pengar är svårt, fråga bara de som håller på med motorsport exempelvis.

Det går, men beror ju naturligtvis på vad de får i utbyte och hur trovärdig du är.

 

Jag kollade priserna IDG har för bara webbexponering, och höll på att dö. En liten textlänk kostade långt bortom all hårdvara jag köpt hittills!

 

Rikstäckande reklam är dyrt, mycket dyrt.

Många stora siter lägger förmodligen ut mer i reklam än de gör för drift och utveckling.

 

Dock, vad du kan göra är att försöka få bidrag till marknadsföring från exempelvis ALMI

 

 

 

 

/Johan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WWWs princip hit och dit. Eforum är ett forum som ägs av IDG. De vill sälja reklamplatser för att kunna tjäna pengar på sin egen hemsida. Eforum är inget öppet forum, man måste följa reglerna. Om du vill säga vad du vill kan du väl hålla dig på Flashback, som är ett betydligt mer öppet forum.

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej KimmoA.

 

Nu efterfrågades adressen, men tyvärr får nog även jag betrakta det som reklam för en plats där du tänkt tjäna pengar.

Bedöming görs utifrån denna regel:

 

5. Gör inte reklam. Visst får du skryta med dina kunskaper och briljera med dina djupsinnigheter men det är en helt annan sak än att uppenbart marknadsföra produkter och tjänster som du själv säljer. Företräder du dock en tjänst/produkt som en användare har efterfrågat så är det tillåtet att berätta om den.

 

 

Jag vidhåller med andra ord Cloudberrys tidigare bedömning. Tycker du att jag har handlat fel när jag raderat din länk ber jag dig ta kontakt med mig personligen via epost eller med vår huvudmoderator Erik Junesjö.

 

Vidare kan jag informera dig om en kanske olämplig uppgift på din sida. Du är väl medveten om att du skriver ut ditt personnummer i klartext på sidan?

Kanske ingen skada att göra det, men jag skulle inte göra det.

 

/T

Moderator för Webb-allmänt

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja... jag kan ge dig min adress och all annan info du kan tänka dig om du vill.

 

Bara du vet mitt namn kan du hur enkelt som helst kolla upp det ändå. Förstår inte varför det skulle vara "hemligt".

 

Annat vore om jag skrev ut mitt root-lösenord där... :)

 

Förstår helt seriöst inte folks paranoia. De som förstör sin e-postadress med konstiga tecken eller gömmer den på olika sätt har missförstått hela grejen. Spam är ounvikligt -- man får helt enkelt filtrera e-post.

 

Ang. reklamen så förstår jag varför du gör som du gör, men tycker att det är en fullständigt idiotisk regel.

[inlägget ändrat 2005-01-16 15:17:10 av KimmoA]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...