Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur marknadsföra webbplats utan kosing?


KimmoA

Rekommendera Poster

Eftersom det inte verkar gå att radera saker här så får jag be nå'n moderator att radera mina trådar samt mitt konto.

 

Jag vill inte ha något att göra med de människor som tycks hålla till här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det inte verkar gå att radera saker här så får jag be nå'n moderator att radera mina trådar samt mitt konto.

 

Jag vill inte ha något att göra med de människor som tycks hålla till här

 

14 @ 19

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ betyder på engelska AT, att han var 19 såg jag på hans profil.

 

Med andra ord, jag anklagade honom för att bete sig som en fjortis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bevisade just min, fjortis.

 

Det är inte jag som kallar folk för idioter och bryter emot eforums regler i inlägg efter inlägg, trots tillsägningar från moderatorer fortsätter du.

 

Typiskt fjortis beteende, du vet bäst, alla andra är idioter och du ger dig aldrig.

 

Varför tar du inte och ger dig härifrån som du lovade ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår helt seriöst inte folks paranoia. De som förstör sin e-postadress med konstiga tecken eller gömmer den på olika sätt har missförstått hela grejen. Spam är ounvikligt -- man får helt enkelt filtrera e-post.

 

Det handlar inte paranoia, det handlar om att man inte har tid att spendera 20 minuter per arbetsdag med att gå igenom mailen som hamnat i spam-filtret. Detta är en nödvändighet då filtren ibland stoppar legitima mail. (Fast det där med jobb och arbetstidskostnad kanske är ett främmande koncept?)

 

I övrigt har du lyckats ganska bra med att göra reklam för din sajt, dock med helt motsatt effekt. Att börja sin business med att vara en smart-ass på ett av Sveriges största forum lär knappast ge den ett seriöst intryck.

 

Hursomhelst ger jag dig ändå "the benifit of the doubt" och önskar dig lycka till, men lägg ner det här tonårstjafset.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lärt dig läsa ännu? :(

 

Heh... och inte skriva heller, tycks det.

[inlägget ändrat 2005-01-16 18:38:50 av KimmoA]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lärt dig läsa ännu? :(

 

Heh... och inte skriva heller, tycks det.

 

Vad refererar du till?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Kimmo och alla andra:

Hetsa inte upp er. Det här är ju bara datorer, internet etc och inte på "riktigt". Datorer är ju bara leksaker, och inlägg som skrivs på datorer är ju bara knapptryckningar som genererar nästan inte mätbara strömmar i några ynka mikrochips. Kan verkligen små löjliga strömmar knappt mätbara reta upp folk så?

 

Datorer är roliga leksaker, och att sitta framför en dator är ett roligt tidsfördriv. Den som tror något annat lurar sig själv och bedrar andra.

 

-Som kejsar Caracalla sa: "Livet är bara att ha kul, vi hamnar ändå i graven förr eller senare, oavsett hur vi än gör!"..

;)

Datorer är som barbiedockor ungefär.. (eller märklin-leksaks-tåg)

Toys..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall är ju verkligheten bara massa atomer som byter plats -- helt meninglöst, m.a.o.

 

Det verkar vara en vitt utbredd uppfattning att det är okej att kalla mig vad som helst och komma undan med det. Vidare verkar folk inte bry sig ett skit om något och blir förbannade när jag påpekar saker.

 

Men nu är det ju lite "off topic" (passar snarare i den andra tråden).

 

Jag postade mitt inlägg om radering av trådarna och medlemskapet på eForum eftersom de flesta svaren har varit från irriterande förvuxna fjortisar som knappt kan skriva. Känns liksom inte som om det är någon idé att fråga eller föreslå något överhuvudtaget när jag alltid får samma sura idiotsvar.

 

Att folk sedan inte ens läser det jag skriver gör mig riktigt förbannad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu KimmoA, bryter man emot reglerna och kallar folk för idioter och upprepade gånger inte lyder moderatorernas anvisningar då får man väl ändå skylla sig själv ?

 

Den enda förvuxna fjortisen jag ser här är du, nitton år gammal och beter sig som en grinig liten barnunge vid minsta antydan till motgång.

 

Jag tyckte också att du sa att du inte ville befinna dig här på eforum så varför återkommer du hela tiden ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips till Meme och andra. Jag vet inte om ni har tillgång till BBB´s forum, men söker man där så ser man att han är forumvärldens motsvarighet till en rättshaverist. Att sänka sig till hans nivå, där han är expert, är dömt att misslyckas.

 

[inlägget ändrat 2005-01-16 19:53:16 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara idioter här ändå.

Det hade varit lättare att ta dig på allvar om du inte hade kastat skit på de som hjälper dig och sen kallat dig själv och alla andra för kollektivt för idioter. Eforums historia vittnar om att du har fel.

 

Lycka till med att konkurrera ut sveriges ledande auktionsplats (även om jag tror det blir rätt svårt med en budget som inte ens klarar banner-annonsering hos IDG).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som svarat på mina trådar har varit sådana jag inte vill ha att göra med. Jag kan bara anta att resten är ungefär likadana.

 

... och IDG är knappast billiga att annonsera hos.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund

Pentti H, menar du sånna här saker?

 

Du... folk borde läsa ordentliga guider innan de ger sig på att börja använda datorer och Internet. I varje fall innan de kommer hit och ställer dumma frågor.

Bra frågor är sådana som man ansträngt sig för att finna svar på. T.ex. skulle jag aldrig drömma om att fråga utan att ha kollat upp på den lokala wiki-webbplatsen, på Google och verkligen skärpt mig.

 

Värst är ju ändå folk som frågar om att få fråga. De tror att det är artigt, men gör bara alla riktigt förbannade och ovilliga att hjälpa den personen (snackar mest om IRC här).

 

 

Edit: Skrev fel namn ;)

[inlägget ändrat 2005-01-16 20:45:52 av Alexander Lund]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som svarat på mina trådar har varit sådana jag inte vill ha att göra med.

De som svarade på den här tråden (i början) gjorde det av en av två anledningar:

1. För att du ställde en fråga och de ville hjälpa dig.

2. För att korrigera ett mindre regelbrott.

 

Vad var så hemskt med det?

Vill man inte ha svar utan tycker sig veta bäst redan när man frågar kanske man inte ska ställa frågan alls? Om det är så att alla "svarade fel" så kanske du ska fundera på om din frågeställning var tillräckligt tydlig.

 

... och IDG är knappast billiga att annonsera hos.

Nä, varför skulle de vara det? Man får vad man betalar för, IDG vet vad det är värt att synas hos dem, detsamma gäller Aftonbladet och andra stora sajter. Om du vill kan jag säkert ordna reklamplats hos mindre föreningar för säg 500 spänn i månaden men jag tror du får mer resultat för pengarna hos IDG :-)

 

Att kalla folk för "idiot" är oftast inte heller ett framgångsrecept, det kan vara en nyttig läxa om du ska lyckas med företagandet.

[inlägget ändrat 2005-01-16 21:39:36 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund
En fråga: anser du att det är felaktigt på något sätt? Varför citerade du det?

 

Två frågor... Två svar:

Nja. För att jag ville.

 

[EDIT]

Eller om jag plockat med det du svarade på så kanske det varit mer förslåligt. Men Jag, Du och Pentti vet vad jag refererade till...

[inlägget ändrat 2005-01-16 21:57:13 av Alexander Lund]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tråden helt börjat spåra ut och inte alls handla om frågan som en gång ställdes väljer jag att stänga den.

 

Uppmanar dessutom alla skribenter att tänka på vad de skriver, att aldrig gå till personangrepp eller kalla folk för ovidkommande saker.

 

Inga kraftiga övertramp ännu i denna tråd, men tendensen är inte positiv.

 

Vill ni fortsätta diskussion om eforums regelverk och moderatorers beteende är kanalen Diskutera Eforum att rekommendera. Är ni allmännt irriterade och vill avreagera er, då är forumet Avreagera dig att föredra.

 

Och snälla, blir ni angripna, fall inte fällan att hojta tillbaka. Anmäl det avvikande inlägget och en moderator hjälper er att reda upp situationen.

Har ni kritik eller åsikter om mitt agerande i tråden, min epostadress står i min användarinfo

 

/T

Moderator för Webb-allmänt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...