Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bakup på spel


Lindroth

Rekommendera Poster

När man bränner en bakup på en del spel så hittas inte cd skivan när man ska börja spela. Vad är det som gör att den brända skivan inte hittas?

Går det använda något roligt program som löser detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den brända skivan saknar kopieringsskyddet

men om du har KÖPT orginalet och tar en backup den så ser JAG inga problem med att ladda hem cracks från tex http://astalavista.box.sk/

 

(men om du bränt en polares skiva föreslår jag att du köper orginalet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peder Brännström

När du vill göra backup på dina kopieringsskyddade spel så kan du hitta värdefulla tips på www.gamecopyworld.com

Det finns även program som kan kopiera med skyddet intakt ( inga patchar behövs)tex Clonecd.

Det är dock begränsat till vissa läsare och brännare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan alla nya spel är "skyddade", det finns många olika "skydd", oftast räcker det med att byta .exe filen mot en crackad sådan, finns antingen på www.gamecopyworld.com el. www.megagames.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Hägerström2

äh..lägg ner....skulle original skivor vara svårare att repa?...skulle inte tro det...

 

men det är klart..ljuger han om anledningen till kopieringen är det ju en annan sak...men det är ju inte säkert

 

vad gäller kopieringsskydd osv..så får du väl med allt om du gör en iso?

 

/J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet när man byter ut exe-filen är ju att det inte går att uppdatera vissa spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvaliteten på orginalskivor är betydligt bättre, det beror på att de inte bränns, utan pressas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pah

Jag har inte en orginalskiva som inte är repad (aven om kvaliteten är betydligt bättre)

 

"vad gäller kopieringsskydd osv..så får du väl med allt om du gör en iso?"

skyddet följer med, men själva skyddet kan vara av ett annat slag - varpå man bvehöver ett crack

 

"Problemet när man byter ut exe-filen är ju att det inte går att uppdatera vissa spel"

det finns crackade uppdateringar oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...