Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutiner till Intel / Ambient 56K v.92-modem sökes!


IDGer

Rekommendera Poster

Har ett 56K-modem som vägrar fungera i XP. På förpackningen nämns det både "XP compatiable" och "plug & play" och i installationsanvisningarna ingår tom bilder på hur lätt Windows upptäcker modemet och hittar rätt drivrutiner med detsamma. På CD:n finns därtill drivrutiner i en särskild mapp döpt "WINXP2000".

 

Efter att ha satt i modemet (PCI) hittar mitt Win XP SP2 *inte* rätt drivrutiner. Den vet att det är ett "PCI för enkel kommunikation" men kan inte hitta några lämpliga drivrutiner trots att jag använder både Windows Update, CD-skivan som följde med modemet (med .inf-fil) och Windows XP-skivan.

 

På nätet hittar jag inget vettigt.

 

Det jag vet om modemet är att det står Ambient på det. På förpackningen står ingenting. I installationsanvisnings-bilderna har Windows hittat modemet som ett Intel 537 Data Fax Voice v.92 Modem, så jag antar att det är detta (alt. Ambient) som jag ska söka drivrutiner till.

 

Kan någon hjälpa mig??

 

Stort tack till den som har några råd..

Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en granne som fick samma problem när hon skulle uppdatera från windows 95 t. Inga drivar hittade till det vietnamesiska(!) modemet i den nyare windos versionen.

 

Så numera kör hon slackware linux 9.1 mot internet. Linux på slutet av hårddisken på egna partitioner , w98SE i början av hårddisken.

 

Jag hjälpte henne komma igång med linux, tog väl 4 x 2 timmar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...