Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad får man dela ut?


zippad

Rekommendera Poster

Har jag påstått något annat?

Tyckte du gjorde det:

Det är fortfarande lagligt att tanka ner "allt",

Fast det kanske var en misstolkning från min sida vad som ingick i "allt"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst får man tanka ner "allt", att *använda* grejorna är en annan femma. Jämför med att "alla" har "rätt" att hyra en videofilm i närmsta affär, men användningen av samma film exkluderar (oftast) offentligt visande.

 

Att ladda ner hela XP är inte olagligt, exempelvis. Att använda XP utan licens, är det. Själv har jag laddat ner win98 när min win98-skiva blev oläsbar. Givetvis har jag licens för ett exemplar. Hade jag saknat licens, hade jag ju begått ett "fruktansvärt" brott i klass med:

 

http://www.google.com.sv/search?sourceid=navclient&hl=sv&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=crimes+against+the+humanity

 

;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ladda ner hela XP är inte olagligt, exempelvis. Att använda XP utan licens, är det.

Lagen säger inget om licenser och/eller användande. Exemplarframställningen innebär att göra ett exemplar som kan användas. Det är strunt samma om du installerar det hela eller bara exemplaret i bokhyllan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Nu vill jag kortfatta allt på detta forum och har då 2 små ja och nej frågor som jag vill ha svar på.

 

 

*Får man ladda hem alla filmer?

 

*Får man dela ut några filmer?

 

*Får man ladda hem Spel?

 

*Får man dela ut Spel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund

Nej - Barnporr ex. är förbjudet

Ja - Dina egna är ett exempel

Ja - Samma som ovan

Ja - samma som ovan

 

Du får precisera din fråga bättre... Men om du menar som jag tror du gör

 

Ja

Nej

Nej

Nej

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag bara delar ut t.ex sunetmaterial och bara laddar ner såna filmer som Hajar Som Hajar, Ice Age, Atlantis m.m så bryter jag inte mot lagen? Eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...