Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp mig att välja "rätt" processor


VanDamage

Rekommendera Poster

Jag har hittat en rimlig processor på 450 mhz, en AMD-k6-2. Och min befintliga processor är en 200 mhz'are, AMD-K6. Och nu undrar jag om den nya processorn kommer funka med mitt moderbord Intel TX 133-290. Menas 133-290 att den endast max kan stöda 290 mhz?

Tusen tack i förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte lyckats hitta någon info om det moderkortet du anger, men att siffran skulle ange högsta klockfrekvens förefaller inte speciellt troligt, eftersom 290MHz inte är någon hastighet man använder.

Men om ditt moderkort har några år på nacken är det tyvärr inte säkert att det stöder en så pass snabb processor som en 450MHz. Försök leta upp hur du ställer klockfrekvensen, för då får du ju svar på om det funkar eller inte. Kan du inte hitta det så kan du ju inte heller ändra inställningen om du byter processor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Jag ringde just till stället jag köpte min dator, och dom sa att jag inte kunde stoppa i AMD-k6-2 cpu'er i den :(((

Men kan någon hjälpa mig att överklocka CPU'n med ungefär 40 mhz? för det är vad jag behöver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jarmo Palomaa1

Överklocka?

Du måste ha tillgång till moderbordets manual.

Där står om tre switchar, DIPpar eller annat,

1 för spänning, 1 för busshastighet och 1 för

processorns klockfrekvens.

Öka någon av dem med ett steg, om inte det går

öka någon annan. Prova med spänningen sist om ingen annan går. Var inte rädd för att göra fel

eftersom datorn inte går sönder, den startar bara inte om du gör fel. Pröva att öka ett steg i taget. mvh Jarmo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...