Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför suger netscape så?


His Divine Shadow

Rekommendera Poster

His Divine Shadow

Den nya betan suger totalt från alla håll.

Den rendrerar fortfarande tabeller och annat lite mera avancerat än vanligt helt åt skogen som 4.x.

Jag har nu slutat bry mig i netscape när jag designa min site, det får se ut som det vill, felet är inte i min kod men i netscapes crappigt kodade browser som kör på samma kärna som netscape 2.0

Kan ni säga mig varför netscape gör såhär vill dom självdö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Uhm, hej för fan! Se på LEXX! Kör PC, försvara den fria marknaden från en MS wannabe! (Det sista var till den Victor och Henrik, ja just ni, ni som inte är ordentligt kablade! :)"

 

motsägelse...lär dig koda netscape ordentligt - jag vet att det funkar kanon då mina sidor är optimerade för netscape (skiter i hur det ser ut i MS exploderar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att den ser bättre ut i IE betyder inte att NS följer standarden sämre. NS6 följer faktiskt standarden bättre än ie5.

Däremot tycker jag också att det är lättare att göra snyggare tabeller i ie5, men hade både ns och ie följt html3.2 eller 4.0 hade live varit enklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Det spalar ingen roll vilken browser en "Riktig" Web-Designer använder.. alla.. sidor man gör SKALL funka i både, NS och IE.

 

Om ni inte kan detta, håll inte på med HTML.

 

Det kan vara svårt men, nästan allt som funkar i NS, funkar i IE. och tvärtom..

 

NOTERA: NS6P1 (NetSpace 6 Preview 1) är inte ute i full-version.. (BETA kan man kalla det oxå...)

 

Så ni som säger "Jag skiter i hur sidan ser ut i Internet Explorer, för jag använder NetScape", eller.. "Jag skiter i hur sidan ser ut i NetScape, för jag använder Internet Explorer".

Ni borde växa upp.. LAMERS..!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett statistik som visar att omkring 2% använder Netscape, så det är knappast lönt att koda för Netscape...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2% av de som surfar är många..

 

men jag tror att det är fler som använder NS än 2%...

 

Det är inte svårt att få HTML att funka i NS. Det är bara lite svårare än i IE..

 

(Själv anänder jag IE.. till allt. Men oxå NS när jag skall kolla om sidorna jag gör funkar i NS)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2% stämmer inte.

Givetvis varierar det lite beroende på vad där är för ställe.

Jag har en del sidor och det ligger mellan 10 och 15 % Netscape användare. Det verkar vara så på många andra sidor också.

 

Håller helt med om att man måste se till så att sidan fungerar i både NS och IE. Det är inte svårt att testa den i båda. Det kan ju se lite olika ut, men bara det ser bra ut och fungerar i båda. Kan man inte hantera två olika webbläsare är man ingen bra HTML programmerare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bäst testa i Netscape också, eftersom sidor som syns prima i IE kan vara halv- eller heltomma i Netscape. Och det lär väl bero på att man missat nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
His Divine Shadow

"motsägelse...lär dig koda netscape ordentligt - jag vet att det funkar kanon då mina sidor är optimerade för netscape (skiter i hur det ser ut i MS exploderar)"

 

Jaha så nu måste man inte bara kunna koda I html och använda WYSIWYG program utan nu måste man lära sig koda i NS också, sicket jävla skit, hur fan kan det då vara så att när man gör en sidan så ser den alltid ordentlig ut i IE men inte NS, NS 6 klarar inte heller av det, dom får säga vad dom vill deras browser rendrerar sidor uselt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...