Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installation av DirectX 9


Prophecy

Rekommendera Poster

Jag försöker installera DirectX 9 på mina föräldrars dator (XP Home) så att lillebror kan spela spel. Enligt hans spel så är det version 6 som är installerat, men enligt nvidias info så är det version 3. Hur som helst så är problemet att jag inte lyckas installera version 9. Jag har laddat hem hela filen och den säger att den skall påbörja installationen, när man sedan trycker nästa så säger den att allt är klart.

Jag har provat kör->dxdiag och det funkar inte, enligt ms hemsida beror det på att det är en äldre version än 5 och att det bara är att uppdatera vilket alltså inte fungerar. Någon som har idéer eller tips?

 

/Johan

 

 

Edit: Version 7 av DX var med cd-skivan, om jag försöker installera den så börjar den kopiera filer, sedan säger den att det är klart efter en stund. Dock fungerar det inte då och den påstår fortfarande att det är fel version..

[inlägget ändrat 2005-01-10 20:04:09 av Prophecy]

 

Edit2: Jag uppdaterade dessutom till nvidias senaste drivrutiner. Kortet i fråga är ett GF4 Ti4200

[inlägget ändrat 2005-01-10 20:27:20 av Prophecy]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Win Xp inehåller inte dx3 utan i så fall dx6 men jag tror det är nyare än så, mins inte riktigt. Har själv nyligen ominstalerat xp home med sp1 (ren inst på nyformaterad disk) och sedan uppdaterat med dx9c utan problem. Har du prövat med att installera dx8?. Finns det inte på ms egen sida bör det inte vara så svårt att hitta på nätet.

 

adr:

 

http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Drivrutiner/DirectX/Äldre%20drivrutiner&order=name&srt=yes

 

 

så har du tidigare versioner här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Innehåller inte XP DirectX 8 som default?

Vill minnas det.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Murphys lagar om datoranvändande:. 6. Den som skrattar sist har antagligen gjort en backup. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...