Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kapad?


Fson

Rekommendera Poster

Go fortsättning till er alla!

 

Ibland funderar jag på om min dator på något vis är kapad. Kanske beror det mer på att jag är allmänt paranoid, än att jag upptäckt några konkreta tecken på det - i vilket fall fick jag lite vatten på min kvarn när jag försökte förvissa mig om att så inte var fallet:

 

 

När jag kör Netstat (eller "netsatat -a", "netstat -an", "netstat -oan"... är inte så kunnig, jag bara testar vad andra råder mig till) så blinkar fönstret förbi, och stängs direkt utan att jag hinner läsa nåt.

 

 

När jag försökt testa säkerheten på www.pcflank.com så kan jag inte köra några test. Och efter ett försök kan jag överhuvudtaget inte komma in på pcflank's hemsida förrän jag startat om datorn. Då händer samma sak om jag försöker igen.

 

Min tanke är alltså att om någon klurighet tagit över min dator, så vore det ju värdefullt för den att hindra mig att utföra just dessa åtgärder..??

 

 

Jag kör Norton Internet Security, som inte hittar några virus. Kör jag säkerhetstestet på Nortons sida ser det också bra ut. Har oxå testat Housecall och Panda's Scan. Ad-aware och Spybot S&D kör jag oxå, rent och fint. Enligt 'Microsoft Baseline Securityanalyzer' har jag fixat alla problem..

 

 

-Så det är bara jag som är paranoid då?

 

Tacksam för råd, t.e.x. hur jag får netstat att fuka.

 

/Prt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så blinkar fönstret förbi,

 

Du får öppna kommandotolken först om du vill behålla den på skärmen, det gör du med kommandot cmd

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happ, TACKAR - så enkelt var det alltså.

 

Förmodligen finns det någon lika enkel förklaring till varför sidan www.pcflank.com låser sig varje gång jag försöker göra nåt där?

 

/Per

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen finns det någon lika enkel förklaring till varför sidan www.pcflank.com låser sig varje gång jag försöker göra nåt där?
Antagligen, men jag vet inte vilken. Testa din brandvägg kan du även göra här i stället:

http://www.sygatetech.com/

http://www.grc.com/default.htm Välj ShieldsUp! strax nedanför mitten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...