Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WAP browser till Palm ?


Pierre

Rekommendera Poster

Tack för senaste tipset om Palmprogram...

 

Jag har precis köpt en T28 med tillbehöret IR modem... Hur gör jag för att få i hop bitarna för att kunna surfa, kolla och skriva mail ? Vilka programvaror (WAP browsers, email program) behövs ? Vart hittar jag dem (gratis) ? Hur konfigurerar jag Palmen som gärna vill ha Internetleverantörens nummer för att ringa upp vid uppkoppling. Jag kör ju med bredband !?

 

Jättetacksam för hjälp / Pierre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

För att Surfa via IR måste du ha senaste PalmOS eller ladda hem en IR-uppdatering från Palm.com.

 

För ställa in uppkopplingen går du först till 'Network' i Prefs, där gör du en ny anslutning och skriver in ditt vanliga namn/lösenord/telefonnummer till din ISP (funkar inte med bredband, du måste ha ett vanligt abbonemang).

 

Sen går du till 'Connection', där gör du en ny connection med valfritt namn, och se till att connection är 'IrComm to Modem'

 

Sedan ska du aktivera IR-modemet och den ska ringa upp när du riktar Palmen mot den och startar något Internet Program.

 

En bra Wapbrowser är KBrowser, den finns på http://www.palmgear.com, på den siten ska det också finnas lite mail program.

 

Du måste även ha Data aktiverat hos din mobiloperatör, Telia tar t.ex 30kr i månaden för det.. Men det är gratis på alla Europolitan's abbonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...