Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importera databaser.


Tropicana

Rekommendera Poster

Är det möjligt att importera databaser från andra hemsidor till sin egen (svaret är kanske redan givet) men pratar vi då om invecklade grejer eller är det något även en nybörjare kan läsa sig till? Någon som kan köra igenom de grundläggande punkterna samt tipsa om någon bra hemsida (bok) med mer information?

 

Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vad för slags databaser?

2. Vad exakt menas med "importera"?

 

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att en hemsida har produktinformation på 100 produkter i en databas. Jag skulle alltså vilja kopiera den här informationen till en egen databas på något sätt. Går detta?

 

Schysst att du tar dig tid att svara TicoRoman!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Mentor skrev så ska det inte gå att kopiera själva databasen.

 

Det enda som du på något sätt kan kopiera är den informationen som du kan se i din webbläsare. I så fall görs detta med ett scriptspråk och reguljära uttryck, vilket nog är (som du uttrycker det) ganska invecklat för nybörjare.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2005-01-09 03:26:18 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis, det är informationen som jag kan se med webbläsaren som jag skulle vilja kopiera. (Ligger inte den informationen i databaser?) Har du någon länk med mer information?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tala om vad du vill göra istället, om det är nån sorts prisguide så funkar väl de flesta sådana genom att antingen ladda ned prilista i nåt XML format eller ladda ned Excel filer från sajterna som tex Kompletts:

http://www.komplett.se/exp/prislistekomplett.zip

 

Enklast kontaktar du väl företaget i fråga och frågar dem om de har någon nedladdningsbar prislista, om det nu handlade om prislista du ville hämta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...