Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Den skotske rastaskåningen är tillbaka!


MooSoo

Rekommendera Poster

Fullständigt ovidkommande, men iallafall ...

Kul att se att Henke Larsson är på benen och på banan igen.

EM närmar sig och jag tror spanjorerna blir stört omöjliga att rå på. Även om man innerst inne hoppas på underverk.

/Mvh Mats

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt tidigare, du har alldelse för kul på jobbet, Mats!

 

Vem bryr sig om vuxna karlar (fövisso bra betalda) som springer omkring och jagar en boll i 90 minuter??

 

Det händer ju absolut ingenting i fotboll. De skulle göra planen hälften så stor så kanske det blev lite fart. Nu när de väl kommit fram med bollen till motståndarens mål så är det så slutkörda att de bara kan försöka sig på en tåfjutt.

 

Nä tacka vet jag korpfotboll, där är det på liv och död på ruggiga grusplaner. Har man inte ett knä uppskrapat efter en match är man en fegis. En bruten arm eller fot är nästan ett måste för att bli idol. Och en massa mål blir det dessutom. :-)

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men Petra, det finns en sport med en hälften så stor plan!

De har bara fortsatt tankegången, satt ett plank runt planen, satt grillor på ett gäng bjässar, utrustat dem med träklubbor och kastat ut en rund gummitrissa för dem att jaga. Hockey kallas det visst! ;-)

 

Ärligt talat, Petra. Jag håller med dig om korpen. Var annars skulle vi stackars drömmare annars kunna leva ut våra vildaste fantasier (iallafall med kläderna på) och bli en Farstas Beckham, Kungsängens Rivaldo eller Härnösands Ljungberg. Ett skrubbsår på knät och en veckas träningsvärk är ett litet pris att betala.

 

Men en periods ohämmad fanatism framför dumburken bligandes på riktiga världsstjärnor är inte fel det heller.

/Mvh Mats

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmmm... du har nog rätt.

 

Personligen gillar jag faktiskt att titta på isockey och basket just därför att det händer så mycket när planen är mycket mindre. Sen kan man ju diskutera varför inte ishockey inte heter "gorillor på grillor" men det är en annan sak.

 

Det som jag tycker är bra med ishockey är ju att sporten utövas när det är kallt och den utövas inomhus. Och inomhus ska man ju vara på vintern, sitta och mysa med guben och så.

 

Men så kommer sommaren och fotbollen. Guben sitter fortfarande inomhus och tittar på sport. Då är det nåt fel!

 

Jag tvättar då hellre gräsfläckiga kläder om guben själv utövar lite korpfotboll, men att tvätta svettiga undertröjor som har pizza- och öl-fläckar är mindre roligt.

 

Dessutom är ju tv-solbrännan mindre sexig än solbrännan guben får på gräsplanen. ;)

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vad tror du om följande kompromiss.

Sollampa inköpt och monterad, motionscykeln framplockad och avdammad, åtta liter Pripps Energy i en droppställning. Allt behändigt placerat framför den nyinköpta 38-tums widescreen-tv:n.

Litet grand av "best of both worlds", eller hur?

 

Lösningen kan vid behov kompletteras med tjocka mattor runt om i händelse av alltför exalterade rörelser och upphopp vid mål för Sverige!

/Mvh Mats

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att dra ur sladden ur tv:n och gömma fjärrkontrollen inte är en lösning för att få ut guben i naturen?

 

SÖKES: Ung man med fina muskler (ingen ölmuskel) för trevliga stunder.

FINNES: Desperat kvinna med 90 kilo övervikt (han med ölmuskeln).

 

:-)

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger du, Petra?!

Jag som jobbat frenetiskt för att vidareutveckla konceptet tvättbrädesmage ...

Numera är det torktumlarkista som gäller.

 

Gömma fjärrkontrollen? Skojar du? Vi, dvs det manliga släktet, anordnar överlevnadskurser baserade enbart på det faktum att fjärrkontroller försvinner. Senaste kurstillfället lärde vi oss bygga alternativa fjärrkontroller medelst kottar, torkad granbark och harspillning samt mekaniska högtryckstvättar bestående av vassrör och en skrämd älg.

/Mvh Mats

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...