Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivbordsikoner beter sig konstigt.


Leab

Rekommendera Poster

Hej, ibland när man tex stänger en dialogruta eller gör något annat så ändras alla ikoner till ett konstigt utseende för att en efter en återfå sin normala skepnad. Är det någon som vet varför eller vad man kan göra åt det är jag tacksam.

 

Hälsningar

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bero på att datorn har för mycket att göra vid det tillfället och använder då minnet till att utföra de nödvndiga sakerna och åsidosätter saker som utseendet på ikonerna annat som kräver minne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig förstått vitsen med att ha en massa ikoner på skrivbordet när man ända har alla startikoner under Alla Program. Ofta använda program hamnar på Startmeny och därutöver finns även Snabbstartsfältet.

 

Många ikoner på skrivbordet gör att det är svårare att hitta den man söker och kväver mer resurer av datorn, vilket kan vara ett problem om man har lite arbetsminne, ett klent grafikkort eller ont om utrymme på hårddisken för sin växlingsfil.

 

Nigel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ju inte det frågan gällde. Att du inte förstår vitsen behöver ju inte betyda att det är fel. Jag trivs med de mest frekvänt använda ikonerna uppdelat på skrivbordet och quicklaunch-fältet. End of story.

 

Mentors inlägg däremot kan jag mer förstå:thumbsup:

/L

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det väsentliga i mitt svar låg i andra stycket, där jag förklarar att många ikoner på skrivbordet försämrar din dators prestanda, vilket kan vara orsaken till ditt problem.

 

Att jag personligen inte förstår vitsen betyder inte att det är fel. Datoranvändande som så mycket annat innebär att man väger vad man tycker fungerar bra mot vilka effekter det kan få.

 

Nigel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...