Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

reparera anslutningen...


Simon Norberg

Rekommendera Poster

Simon Norberg

hej. jag har en d-link router DI-624+ och en dator med ett trådlöst nätverkskort d-link DWL-G520+...

anslutnigen mellan kortet och routern kopplas ner ungefär en gång var femte minut så att man måste "reparera anslutningen" hela tiden.

 

är det någon som vet vad det är för fel, eller är det fel på hårdvaran?

 

tacksam för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på konfiguration till trådlösa ätverkskortet och välj konfigurera i Energisparfunktioner, där ställer du in för Maximal prestanda istället för maximal batterilivslängd

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-07 20:57:54 av Mentor]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Norberg
konfiguration till trådlösa ätverkskortet

 

jag hittar inte vart den är...kan du säga hur man kommer dit?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu beror det vilken dator man har men man måste kunna ändra installningar på nätverkskortet. På min dator har jag en autostartikon som jag högerklickar och väljer konfigurera. Men försök och hitta inställningar till ditt nätverkskort och sen Energisparfunktioner.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Norberg

I programvaran som följde med d-links nätverkskort finns det nåt som heter "power mode" i configuration...

 

power mode var inställt på "power save" och jag har nu ändrat till "continuous access mode" (om det nu var den inställningen som du syftade på)...

 

tyvärr förändras ingenting och jag har testat att ändra massa inställningar utan resultat...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...