jonny1 Posted January 7, 2005 Share Posted January 7, 2005 Hejsan, Jag undrar om vilket sätt som är bäst för att visa en bild istället för flash-filen om inte flash finns installerat. Som det är nu så laddas sidan men inget ladds i den då flash inte finns installerat, så jag tänkte man kunde visa en bild istället som sen går att länka vidare in i sajten. Det är ett flashintro det gäller. Är det javascript som gäller? isf funkar det på både ie och gecko-läsarna? eller är det här den bästa/vanliga lösningen? //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=568557#568557 Tack på förhand // MVH [inlägget ändrat 2005-01-07 15:24:35 av linde] [inlägget ändrat 2005-01-07 15:24:50 av linde] Link to comment Share on other sites More sharing options...
steinmetz Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 http://www.kirupa.com/developer/mx/detection.htm På länken ovan hittar du två varianter på hur man kan lösa utöver det som du hade som exempel. Det enda exemplet är en redirec-variant till en noflash.html sida medan den andre gör så att swf-filen ersätts av en grafisk representation såsom en gif-animation eller liknande. Jag hoppas att du har nytta av länken =) /steinmetz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.