Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur vet man om det är fel på grafikkortet?


rockabilly65

Rekommendera Poster

rockabilly65

Jag har skrivit tidigare inlägg Elsa installationsproblem. Men det jag undrar över nu är om mitt grafikkort är okej och det är min dator som felar. Jag har alltså installerat ett Elsa Erazor X och det fungerade perfekt i 20 min, både spel och internet. Sedan så fick jag en massa streck i olika färger över hela bildskärmen, man kan dock fortfarande se skrivbordet i bakgrunden. Detta låste datorn och det är bara att starta om med strömknappen. Tiden fram till att detta uppträder har minskat för varje gång och det går inte att starta datorn alls nu. Detta uppträde i felsäkert läge också men då blev hela skrivbordet rosa och datorn låste sig. Jag provade med standard drivrutiner och det fick samma resultat linjer i olika färger över hela bildskärmen och när man flyttade muspekaren så blev det lila färg där pekaren gick fram.Jag har inte fått några meddelanden om att något skulle vara fel. Det jag tycker är konstigt är det att det fungerade först utan problem så om det är några inställningar i Bios eller IRQ fel så borde det inte fungerat från början eller? Mitt Voodo 3 kort fungerar alldeles utmärkt. Kan ett grafikkort uppträda som mitt pga felinställningar eller gammalt bios och dylikt. Detta blev långt men jag börjar bli desperat nu så om någon kan hjälpa mig så blir jag väldigt lycklig.

 

Dator Gateway Performance 450 III 6mån gammal

Moderkort Tabor II

Bios Phoenix 4.0 release 6.0

128 Ram

Ljudkort Monstersound MX 300

DVD

Creative brännare

Internt lucent winmodem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Låter som att din Elsa har kilat vidare. Du kan testa att stoppa in den och kolla om fläkten går som den ska? (Jag utgår ifrån att den har en fläkt)

 

Har du nån kompis som kan låta dig testa kortet i sin burk? Funkar det i hans så vet man lite mer.

 

Annars är det bara att lämna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...