Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netscape startar inte


JBear

Rekommendera Poster

Jag kan inte starta Netscape 7.2, inte 7.1 heller. Varken browser eller mailprogram. Nån annan som har mött sama problem? Netscape 4.5 upp till 6 går bra. Jag har hämtat installationsfiler från olika håll (även Netscape). stängt av popupkillern i servicepac 2 och försökt göra undantag för Netscape i okända program-skyddet etc men får inte at hända.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner Mozilla istället,den finns att ladda ner här http://www.mozilla.se

senaste versionen heter 1.7.5 den har samma renderingsmotor (Gecko)

som Netscape,vid installationen kan du välja mellan att installera

Mozilla inkl. e-postprogrammet Thunderbird Mail eller som en

ren browser utan e-postprogram.

 

 

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-08 00:54:53 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag då med all post som finns i Netscape-mapparna (som jag nu inte kommer åt i alla fall, men som verkar finnas på hårddisken)..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installationerna fungerar hela vägen, ikoner på skrivbordet, rätt sökvägar och allt. Men när jag klickar (eller välje "öppna") på ikonen - browser eller mail - händer absolut ingenting. Jag har tillåtit Netscape bland program som ska få starta utan att Internet Explorer ska lägga sig i osv...

Inget händer kort sagt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon skillnad om du letar upp programmet på disken och dubbelklickar på filen där?

 

Jag har tillåtit Netscape bland program som ska få starta utan att Internet Explorer ska lägga sig i osv
Förstår jag inte? IE lägger sig väl inte i vilka program man kör?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla frågor IE ställer för att öka säkerheten när det gäller att öppna icke Windows-program besvarade med ja och har testat att starta från c:/program/netscape - men det vill inte ändå. Upp till Netscape 6 fungerar men inte nyare versioner. Jag har också stängt av brandväggen. Är det ändå nån popup-blockering som spökar tro?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att starta Netscape så krävs inte att Netscape är tillåten i brandväggen, det är först när Netscape ska ut på internet som det krävs en konfigurering i brandväggen.

 

Netscape är ett självständigt program, inte någon popup i IE som är det enda pop-blockeraren stoppar.

 

Stäng av IE innan du försöker starta Netscape.

 

Netscape är ett Windowsprogram (om du nu inte har laddat hem en Mac- eller Linux-version som naturligtvis inte kommer att kunna köra på Windows).

 

Kan du ge ett exempel på fråga från IE som du har svarat ja på, för jag förstår fortfarande inte?

 

Har du laddat ner härifrån:

http://channels.netscape.com/ns/browsers/download.jsp

och följt "Installation instructions"-länken på den sidan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...