Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur skapa en ny "anslutning till lokalt närverk"?


carre_s

Rekommendera Poster

Jag har en tid haft problemet att i kontrollpanelen, under "nätverksanslutningar" där de befintliga anslutningarna skall visas så är det tomt. "Anslutning till lokalt närverk" är borta och därmed fungerar inte mitt Internet (har bredband).

 

Jag försökte först välja "skapa ny anslutning" för att få tillbaka den men utan framgång. Sedan provade jag med att installera om Windows XP men det hjälpte inte det heller. Vad ska jag ta mig till? Någon som vet hur man kan göra?

 

mvh

carre_s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ha ett nätverkskort installerat, så då borde du ha en ikon "Lokala nätverket".. antingen aktiverade eller ej ansluten..(nåt sånt uttryckt).

Har du ett PCI-nätverkskort installerat, stänga av datorn, dra ut elkabeln.. dra ut ditt nätverkskort, stoppa i det igen.. se till att det kommer ända in i "slotten".

Har du ett integrerat nätverkskort, kolla i enhetshanteraren, (Kontrollpanelen-->System) om du har drivrutinerna installerade.

 

/nn

 

Att inse att man är okunnig, är ett stort steg mot kunskap.

-Benjamin Disraeli-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för tipsen!

 

Jag skruvade upp datorn, tryckte till på mitt integrerade nätverkskort och nu funkar det! Det hade nog blivit ett glapp..

/cs

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...