Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet anslutningsdelning


Dez

Rekommendera Poster

Ok....jag kan inte få anslutningsdelningen i win 98 SE att funka. JAg har en P3 500 och en 233:a kopplade i ett BNC nätverk. Tilldelar dem ip nummren 192.168.0.1-2 . KAn tillägga att delningen har funkat tidigare, men plötsligt lägger den av. Någon som vet vad det kan vara för fel...JAg är tacksam för ALLA svar och synpunkter...

 

MVH Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur det funkar att köra delningen på w98se datorn jag kör modemet på win 2000 och har en w98se burk i nätverket som delar anslutning och det funkar bra.

Däremot kan jag inte specificera ip-numret på 98 burken utan det måste ges automatiskt om modemdelningen ska funka.

Kanske samma med enbart 98 datorer ?

Bara en ide' funkar det så .....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt få Win 2000 att dela ut modemet till en Win 98 burk. Jag får det inte att fungera. Vad har du för IP nummer på Win 2000? Jag har problemet att när IP nummer 192.168.0.1 används, tappar jag kontakten med Win 98 burken helt. Någon som har ett förslag hur jag ska lösa detta?

 

Win98 - Win98 har jag aldrig testat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag kör med win 2000 vs w98 och jag har med 192.168.0.1 på w2k burken.

Nätmasken är 255.255.255.0 på bägge.

Sen är jag tvungen att bocka i rutan "tilldela ip-adress" eller vad den heter på w98 burken för att kunna använda modemdelningen.

Kör du i samma arbetsgrupp på bägge ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...