Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

stereoljud från monohögtalare


tenn

Rekommendera Poster

Fick mig precis ett par hörlurar i premie från en tidning. Det är stereokontakt på dem och de är märkta vänster och höger, men återger allt ljud i en kanal precis som om de vore mono....

Nu undrar jag om det går att se hur sladdarna är kopplade och kanske göra om dem så de återger ljudet i stereo.

Kan det vara möjligt att det ska vara stereo, men ett kortslutning i sladdarna gör att de sänder allt ljud i samma kanaler? Det är en vit sladd och en röd, samt utanför dessa är det koppartrådar... Luktar det mono eller stereo.

Jag är inte så duktig på detta. All hjälp uppskattas...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Det är en vit sladd och en röd, samt utanför dessa är det koppartrådar... Luktar det mono eller stereo.

 

Mycket stereo. Vit+röd+jord är stereo.

 

Troligtvis kortslutning i själva kontakten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat att sätta på en anna kontakt, men det är samma sak ändå. Om det är en stereokontakt och sladdar för stereo, borde det inte vara stereohörlurar då?

Det är visserligen en trådlös grej... Kan det vara så att en billig sändare inte klarar av två kanaler och sänder allt i en därför...

på kretskortet som sitter på sändaren är det också lött i rött, vitt och jord för sig.... Jag förstår inte varför den ger monoljud då...

 

Någon som har något tips att ge mig...?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...