Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus?


Gunnar Jansson

Rekommendera Poster

Gunnar Jansson

Får upp detta meddelande konstant(olika slutsiffror varje gång). Är det ett virus, eller är det nåt annat som är fel?

 

 

[bild bifogad 2005-01-04 00:09:45 av Gunnar Jansson]

660793_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den bör vara dum. Sök igenom datorn med ett uppdaterat antivirusprogram. Om det inte hittar något, skicka filen till tillverkaren av antivirusprogrammet.

 

Du bör även söka efter spyware med exempelvis Ad-aware.

 

Du kan även använda någon online-sökning för att hitta virus, exempelvis http://housecall.antivirus.com/

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlesökning säger att processen autodown.exe stängs ner av vissa virus, jag vet dock inte vad det är meningen att autodown.exe skall göra. Är det ett program du vet att du installerat? Jag rekommenderar scanning med något antivirusprogram.

 

mvh

Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Jansson

Var lite otydlig förut. Har kört igenom hela datorn två ggr med den senaste uppdateringen av antivirusprogrammet (my-etrust) samt senaste uppdateringen adaware. Inget av programmen ger utslag på nåt. Processen autodown.exe tillhör antivirusprogramets automatiska uppdateringsfunktion. Testade att döda den processen, då kom samma meddelande upp, fast med ny process som tillhör min skrivare lexmark.

 

Mvh Gunnar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...