Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra och stabilt brännarprogram?


danh35

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag skulle gärna vilja ha lite tips på ett bra och stabilt brännarprogram till Windows XP. Med min dator följde Easy CD Creator 5.x men detta program börjar kännas lite gammalt och omodernt och därför funderar jag på att lägga in något annat nu när jag installarat om datorn.

 

Mvh

Dan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Neros hemsida finns något som heter Nero 6 Reloaded. Är det det ni avser? Som ett delprogram i detta ingår Nero Burning ROM 6. Räcker det med bara detta program för bränning eller är det värt att köpa hela sviten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du licens på Nero 6, så kan du ju uppgradera till Nero Reloaded. Så det är Reloaded du skall köpa (jag tror i och för sig att du fortfarande kan köpa 5.5)

 

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att det räcker med bara Burning Rom.

 

Jag med, men jag kan inte hitta någon info på hemsidan om att köpa Nero Burning Rom separat.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det verkar bara vara Reloaded som finns på hemsidan. Burning ROM kanske inte finns separat längre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett Reloaded säljas för endast runt 100 kronor på Tradera.com. Har nästan aldrig varit på denna sajt förut, men det kanske går att göra en del fynd här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna vilja ha lite tips på ett bra och stabilt brännarprogram till Windows XP.

Easy Media Creator™ 7 är jag helnöjd med, för att bränna CD och DVD.

 

För övrigt så har jag en Nero 6, som följde med DVD-brännaren. Har visserligen installerat och uppgraderat till Reloaded version 6.6.0.3, men har ännu inte använt det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Easy Media Creator™ 7 är jag helnöjd med, för att bränna CD och DVD.

 

Jag har slutat bränna i windows pga att jag inte har lyckats hitta en 100% fungerande lösning för att bränna dvdskivor, blir alltid nån liten blip eller annat skräp när man bränner en film. Har aldrig testat Easy Media Creator men det är förmodligen det enda brännarprogrammet som jag inte har testat, fungerar det verkligen riktigt bra?

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...fungerar det verkligen riktigt bra?

För mina behov fungerar det så bra att jag inte har haft anledning att testa Nero.

På DVD bränner jag backup, Ghost, slipstreamed och musik och på CD musik.

Bränna film har jag aldrig testat.

 

_________________________________________________________

 

Jag har ännu några GMail-inbjudningar att erbjuda. Skicka namn och e-postadress om intresse finnes.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Easy Media Creator™ 7 är jag helnöjd med, för att bränna CD och DVD.

 

Oki, kan nog vara värt att kolla upp detta också. Fick ju bra kritik i Mikrodatorn. Antar att detta är en uppföljare till Easy CD Creator.

 

http://mikrodatorn.idg.se/ArticlePages/200410/28/20041028102527_MD394/20041028102527_MD394.dbp.asp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill tacka för de tips jag fick i den här tråden! Har varit till ovärderlig hjälp.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Ja, det har hänt en del på nästan fyra när det gäller brännarprogram, tillkommit flera nya brännarprogram som är freeware, som fungerar bra, bland annat det du nämner här Chycky.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...