Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Asus A8V Deluxe K8T800 Pro


Ajjen

Rekommendera Poster

Det är som så att jag har ett litet problem med min dator. Sedan i september har datorn fungerat felfritt och gjorde så även när jag stängde av den igår. I morse vägrade den däremot att starta. Datorn går igång, men skärmen beter sig som att datorn är avstängd, den står alltså i något slags stand by-läge. Det verkar inte heller som att datorn startar windows, eftersom det klassiska xp-ljudet inte hörs. Jag har testat flera skärmar (som funkar på andra datorer) utan framgång. Jag har även bytt grafikkort, även det utan att lyckas. Min slutsats är därför att något är fel på moderkortet.

 

Prestandan på min dator är som följer:

 

AMD 64 3500+ /2.2 GHz

1024 MB ram (Kingston 2x512)

260 Gb Hdd (200+60)

128 MB grafikkort (Powercolor 9800 SE)

 

Ovanstående kombination har alltså fungerat felfritt i ett halvår snart och det verkar skumt att den bara lägger av nu, helt utan anledning. Hjälp önskas och uppskattas!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har helt rätt.

Men kan kanske göra följande om du inte redan gjort det.

 

Resetta BIOS, bygel på moderkortet.

 

Ta ut ett av minnena och kolla om det hjälper (osannolikt att båda lagt av)

 

(Efter jag tryckt i ytterligare 512MB i en dator ( till 2 x 512MB) startade den inte (helt svart skärm) förrän jag minskade överklockningen 10%

minnesproblem kan ge svart skärm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag kör dual channel, så jag kan inte testa minnena. Däremot nollställde jag BIOS och fick äntligen en bild. Tyvärr kommer jag bara till an A8V deluxe-setupsida... måste kanske testa ett annat tangentbord (mitt är trådlöst).

 

Men tack för hjälpen hittills i alla fall.... några fler tips härifrån?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick jag slutligen det att funka igen.... fick ominstallera bios, ta bort ide-kablarna så att sata-disken kunde starta.... sjuka, sjuka datorer!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...