Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ta bort kopieringsskydd


Cheater

Rekommendera Poster

Hejsan svjesan

 

e det någon som vet nått bra program som tar sig förbi kopieringsskyddet på bland annat gta3 och vice city?

programmet ska hellst vara gratis eller iallafall en gratis testperiod.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle du komma på nåt bätre forum för att ta bort KOPIERINGSSKYDDET på ett spel för att sedan kunna BRÄNNA det???????? detta hör ihögsta grad ihop med forumet CD-bränning.

 

vilket forum skulle du vilja ha detta i då??????????????????????????

 

 

ps:hoppas jag förklara tillräckligt ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Frågan du ställer är inte precis laglig och passar därför inte in på Eforum. Tror inte du får svaren här av den anledningen.

 

Knäcka kopieringsskydd och annat, nä, passar inte här.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle även vilja tillägga att det är helt och hållet för privat bruk och för dom som inte redan vet den ofantliga nyheten så är det faktist tillåtet att göra en kopia av ett spel,program eller vad det nu kan vara för privat bruk, alltså:

Det är tillåtet att göra en kopia av t.ex ett spel som man redan äger.

 

Jag håller med om att det är olagligt att piratkopiera programvaror och sedan sälja dom men efterssom jag inte tänker gör det så finns det inte ett ***** **** som är olagligt

 

hajar du?????????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu är lagligt kan du ju altid kontakta de som tillverkat spelet/gett ut spelet och höra med dem hur man tar sin lagliga kopia.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund
Det är tillåtet att göra enstaka kopior av vissa saker (musik och film, men inte datorprogram och TV-spel) åt dig och dina kompisar, eller din "vänkrets".

 

Detta kommer från Piratbyrån.org

http://www.piratbyran.org/?view=articles&cat=6

 

Jag tycker om att ge källor till till mina påståenden som kommer från den "andra sidan" när jag inte hittar det exakta svaret. Detta då de brukar lösa problemen.

 

hajar du?????????

Gör du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej

 

ska vi börja med lizardkngs inlägg så tror faktist inte heller att dom säger hur man tar sig förbi skriv skyddet

 

och sen nästa inlägg,

 

en fråga:

Hur många i sverige tror du inte kopierar spel och programvaror, ifall alla skulle åka fast för det så skulle istotr sätt alla sveriges "mellan hedliga"(vilket dom flesta e) undomar "sitta bakom galler"

 

 

det är möjligt att det inte är helt lagligt men tror du polisen bryr sig om en 15 åring som gör nån enstaka piratkopia av sina spel, kanske till och med bara en säkerhetskopia pågrund av att orginalskivan är väldigt repig.

 

det är lite skilnad i jämförelse med nån som sitter och gör 100 tals kopior och säljer dom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Den typen av frågor är inte tillåtna på Eforum, då det är olagligt och/eller bryter mot licensvillkoren för spelet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och en har sin egen moral.

 

På Eforum diskuterar vi inte hur man knäcker kopieringsskydd.

 

Om sen jag och/eller andra vet hur man gör det hör inte hit.

 

Punkt.

 

Det finns en hel massa andra ställen att diskutera såna saker på.

 

Nöden är uppfinningarnas moder.

 

Lär dig hitta de ställen du behöver.

 

[inlägget ändrat 2005-01-02 21:56:46 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antar att ni som har svarat på detta e vuxna för jag kan inte föreställa mig en tonåring som skulle tjöta så mycke smörja

 

hedan efter räcker det me inlägg som besvarar min fråga, d.vs hur man tar sig förbi dom där irreterade kopíeringsskydden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet är det idag tillåtet

 

att göra kopior för privat bruk av upphovsrättsligt skyddat material.

 

Annars hade nog inte biblioteken haft kopieringsapparater eller?

 

Svensk lag står över de regler olika företag presenterar som villkor.

 

Enkelt?

 

eller har jag fel?

 

Tala i så fall om vilken svensk lag jag bryter mot om jag gör en kopia av en CD för eget bruk,

Kopiar en tidningsartikel på biblioteket?

 

mvh

erik

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
hedan efter räcker det me inlägg som besvarar min fråga, d.vs hur man tar sig förbi dom där irreterade kopíeringsskydden.

 

Hmmm..... Du förstod alltså inte att det inte är tillåtet att diskuttera sånt här på Eforum? Det finns ingen här som kommer att svara på din fråga.

 

antar att ni som har svarat på detta e vuxna för jag kan inte föreställa mig en tonåring som skulle tjöta så mycke smörja

 

Till skillnad från dig, så har jag min ålder synlig i användarinformationen.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Tala i så fall om vilken svensk lag jag bryter mot om jag gör en kopia av en CD för eget bruk,

 

Det har diskutterats mycket och länge huruvida Eforum ska tillåta diskussioner om hur man kringgår kopieringsskydd. Den allmänna uppfattningen är att det generellt inte är tillåtet, det finns många andra ställen som har en mycket positivare intsällning till denna typ av diskussioner.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag håller med om att det är olagligt att piratkopiera programvaror och sedan sälja dom men efterssom jag inte tänker gör det så finns det inte ett ***** **** som är olagligt

 

hajar du?????????

 

 

Du kan ta och läsa Eforums regler:

 

http://www.eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor. Massutskick (så kallad spamming) är inte heller tillåten från eller till något av våra forum eller e-posttjänster.

 

http://www.expressen.se/index.jsp?a=5221

 

I dag är det lagligt att kopiera film och musik för eget bruk, men olagligt att kopiera program och spel.

 

Däremot kommer med all sannolikhet kopiering för eget bruk att tillåtas. Det vill säga, om det går utan att manipulera kopieringsskyddet.

 

Vad jag förstår av ditt inlägg här, så handlar din fråga om spel.

 

Brytande av kopieringsskydd och andra koder

 

http://www.piratbyran.org/?view=articles&cat=6

 

Från och med 1/4 2004 kommer det att bli förbjudet att kringgå rena kopieringsskydd på CD-skivor. Om kopieringsskyddet även innehåller t.ex. regionskodning räknas det inte som ett "rent" kopieringsskydd och blir därmed inte olagligt att bryta.

 

Det kommer inte att bli olagligt att gå förbi kopieringsskydd som hindrar dig från att lyssna/ titta på film i vilket operativsystem du vill.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

[inlägget ändrat 2005-01-02 22:58:20 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bibliotek har vissa egna tillstånd att ta kopior av sitt material.

 

Dessutom kan lärare vid t ex en högskola få kopiera upp vissa delar av en bok till sina studenter.

 

Så vissa undantag finns, visst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googel, exempelvis.

 

Edit: Äsch, nån hann före..

[inlägget ändrat 2005-01-03 02:19:05 av virtuosen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund
Så vitt jag vet är det idag tillåtet att göra kopior för privat bruk av upphovsrättsligt skyddat material. Annars hade nog inte biblioteken haft kopieringsapparater eller? Svensk lag står över de regler olika företag presenterar som villkor.

 

Helt rätt när det gäller film och musik. Dock när det gäller programmvaror och tv-spel så är det andra lagar, då får man inte kopier ens för eget bruk. Jag har satt en juridikstuderande på att leta upp lagarna kring detta... Om han nu orka vill säga ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske till och med bara en säkerhetskopia pågrund av att orginalskivan är väldigt repig.

 

Gå till din lokala spelaffär och be dom skicka iväg den på slipning. Kostar runt en hundring... Och kan dom inte det så byt spelaffär!!

 

Sen är det väl lättare att slanga hem en "promo-relle" från nätet än att hålla på och försöka gå förbi skydden själv!?!?

 

-----------

// dexter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öhhhh?????

 

vad e det me att jag inte har min ålder synlig, ifall du undrar så e jag 15.

 

det verkar bara komma en massa smörja men ifall nån som har nåt vetteigt att säga d.vs besvara min fråga så får ni gärna skriva här men ifall det e nån som bara tjötar om att det e olagligt så e det helt onödigt att ni skriver ett inlägg.

 

ni tjötar så mycke om eforums regler, läs då också att man inte ska byta ämne i tråden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
ni tjötar så mycke om eforums regler, läs då också att man inte ska byta ämne i tråden

 

Det var du själv som började "tjöta" om åldern på folk här - inte jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...