Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överföring Föreningssparbanken - Föreningssparbanken


IDGer

Rekommendera Poster

Hur lång tid tar det att föra över pengar från ett konto i Föreningssparbanken till ett annat konto i Föreningssparbanken (annan ägare) om jag gör det över internet?

 

MVH Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde ju gå omedelbart. Jag har gjort så med Nordea, funkar på någon sekund. Annars borde det väl stå på föreningssparbankens hemsida?

www.fsb.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma erfarenhet har jag med Skandiabanken.

Det går så att säga momentant och utan debitering.

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Lika dant med handelsbanken (som dessutom kan överföra till andra banker utan dröjsmål och utan avgift!)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror helt på bankens sätt att jobba.

 

En av bankernas affärsidéer är att tjäna räntepengar på "floaten"

 

"Floaten" är pengar en kund har satt in på ett konto men som banken inte för in på kontot förrän nästa arbetsdag eller förrän dagen efter nästa arbetsdag eller kanske efter en vecka.......

Det har kanske blivit bättre idag men för bara några år sedan skickade jag pengar från en bank till en annan strax före årsskiftet.

 

I bankernas deklarationsredovisning för året hade den första banken inte med mina pengar (helt OK) och det hade inte den andra banken heller. Där dök de upp först några dagar in i januari.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid tar det att föra över pengar från ett konto i Föreningssparbanken till ett annat konto i Föreningssparbanken (annan ägare) om jag gör det över internet?
Det sker direkt, dvs pengarna finns på det andra konton i samma sekund som du gör överföringen.

 

Det fungerar så på Föreningssparbankens Internetbank. Hur det fungerar på andra banker vet jag inte.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...