Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låsning


Sven - Erik Larsson

Rekommendera Poster

Sven - Erik Larsson

MIn dator låser sig när den har laddat klart Windows. efter 2 till 10 omstarter lossnar det till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, och jaha.....

 

Min bil startar ibland om man försöker några gånger, vet du kanske vad som är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som något filproblem, eller en konflikt. Vilket OS kör du?

Har du felsökt något?

Letat fel med scandisk? Defragmenterat?

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven - Erik Larsson

Förr bruka jag andvända startgas till bilen när den var trögstartad, tror du det funkar på datorn också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ska jag spruta in startgasen, i handskfacket? Vilken strtgas är bäst Turtle?

Nä, det fungerar nog inte på din dator om det inte är en 486:a för de har ju förbränningsmotor en 2-taktare.

 

Om du istället slår på datorn tar av skalet och kramar ur en blöt svamp över moderkortet ska nog dina problem lösa sig. En liten handslägga går oxå att använda slå hårt några gånger mot processorn så löser sig allt.

 

Allvarligt talat om du vill ha hjälp i det här forumet får du faktiskt vara lite mer precis och skriva lite utförligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

magnus sandell

När det är fel på bilens motor så fixar man det...Se det som att du har en windowsmotor(Lada 1300 1985 års modell) och bredvid ligger en annan motor typ linux(ferrari rak 12cyl med 560 hp 2000 modell)...välj själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven - Erik Larsson

Jag kör celeron 466 på ett advance 10 kort.

Det märkliga är att datorn inte hänger sig vid omstart av windows utan bara när den startar upp efter att ha varit avstängd.

Och den hänger sig alltid precis när den laddat klart windows, det som sker är att muspekaren fryser fast, och sedan är det bara att göra * omstarter tills det lossnar. Har prövat att installera om windows, justera i bios m.m. utan resultat. Konstigt nog verkar det som datorn måste bli varm för att inte hänga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...