Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur spela in strömmande video?


PER-ÅKE

Rekommendera Poster

Hej

 

Är det någon som vet hur man bär sig åt för att spela in en videoström på hårddisken?

T ex så sänder ju kunskapskanalen och svt 1 vissa program i repris på sin hemsida. klickar man på länken så startar media playern och man kan se filmen, men man kan inte ladda ner någon fil. Då återstår bara att speala av den videoström som kommer in. Finns det något program för detta?

När det gäller ljud så kan man ju i ex vis creatives recorder spela

in " what you hear". Det hade varit bra med motsvarande för bild inklusive ljud.

 

en som hoppas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova streamdown (http://www.cocsoft.com/), det sparar de flesta strömmar. knepiga är bara att hitta rätt adress men det brukar det oftast själv fixa. (annars får man ge sig på att försöka titta i källkoden på sidan som anropar strömmen)

 

tyvärr så blir det hela strömmen som laddas ner, så om du bara vill ha en bit av ett program så får du själv klippa med något annat program senare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

tack för svar och precis som du skriver så kan jag inte få fram url:en för att starta strömmen.

 

På svt:s sida så står det bara en adress till ett javascript och om jag försöker kopiera in denna så får jag invalid input i programmet.

 

Jag har sökt i källkoden för sidan men där finns bara javascriptsaktiveringen som ej fungerar i programmet.

 

Finns det något anat sätt, typ att man startar videoklippet först och sedan klipper screenshot och sparar som film?

 

P-Å

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 2 years later...
Datafrippe

Jehupp!

JAg hittade infot om strömmen i en mms-fil i samma mapp som cookiesarna då jag inte hittade nämnda cookies.

 

Jag letade efter en svt-strömm och hittade inforamtionen när jag högerklickade på mms-filen med aktuellt innehåll och därefter valde "egenskaper" efter högerklicket.

Strömmens namn finns i klartext där och går att kopiera.

Finns också som asx-fil vilket innebär att filen öppnas i winamp.

 

Jag använder VLC mediaplayer och lyckas nu ikväll, för första gången efter hjälpen från digitalfreak, att spela in bompa till min dotter.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Flyttar tråden till forumet för Internet - övrigt

 

Cecilia - Moderator för DVD (hemelektronik)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...